GVH intézkedés az Eventim ellen

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot folytatott az Eventim jegyértékesítő portál ellen, mivel a cég nem tájékoztatta időben a felhasználókat bizonyos költségekről. A GVH közleménye szerint a cég elismerte a jogsértést, és kompenzációt ígér az érintett vásárlóknak.

A GVH 2023 májusában indított versenyfelügyeleti eljárást az Eventim ellen, mert a vállalat nem tájékoztatta kellőképpen a fogyasztókat egyes díjakról, mint például a kezelési költség, szállítási vagy átvételi díj, amelyeket csak a jegyek kosárba helyezése után tüntettek fel. A versenyhatóság szerint ez a gyakorlat, amely során a költségek csak fokozatosan válnak láthatóvá, a fogyasztókat megtévesztheti, és arra késztetheti őket, hogy a váratlanul felmerülő többletköltségek ellenére is megvásárolják a terméket.

Az Eventim együttműködött a GVH-val az eljárás során, elismerte a jogsértést, és lemondott a jogorvoslati jogáról. Emellett vállalta, hogy átalakítja díjstruktúráját, és kompenzációt fizet az érintett fogyasztóknak. A kompenzáció keretében a 2022. január 1. és 2023. február 2. közötti időszakban vásárló fogyasztóknak egyénenként 700 forintot fizetnek ki, ami megegyezik a rejtett kezelési költségek összegével.

A kompenzációs csomag mintegy 80 000 és 120 000 fogyasztót érinthet, és a teljes értéke meghaladhatja a 70 millió forintot. A GVH felhívja az érintett fogyasztók figyelmét, hogy a kompenzációt csak azok kapják meg, akik a vállalat elektronikus levélben történő megkeresésére válaszolnak, és nyilatkoznak a kifizetésre szánt bankszámlaszámról.

Az Eventim a kompenzáción túl azt is vállalta, hogy a jövőben egyetlen szolgáltatási díjat szab majd ki, melynek felszámolásáról a vásárlás megfelelő időszakában értesíti a vásárlókat.