Új autóipari beruházás Zalaegerszegen

Zalaegerszegen új gyárat épít a Flex, amely nagyfeszültségű elektromos és hibrid járműalkatrészek gyártására fog szakosodni, összesen 36 milliárd forint értékben, melyhez a magyar állam 7,8 milliárd forinttal járul hozzá.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium bejelentése szerint a Flex vállalat Zalaegerszegen hoz létre új gyárat, amely a beszállítói szektorban fog tevékenykedni, nagyfeszültségű elektromos és hibrid járműalkatrészek gyártásával. A beruházás hosszú előkészítés és több körös tárgyalások eredményeként valósul meg, a Zala ZONE Járműipari Tesztpálya és a Rheinmetall gyár szomszédságában.

Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium vezetője kiemelte, hogy a beruházás jelentős mértékben erősíti Magyarország autóipari beszállítói hátterét. A miniszter szerint az ország hamarosan bekerül azon öt ország közé világszerte, ahol évente több mint egymillió autót gyártanak, és ez a fejlesztés alapvetően hozzájárul az autóipar további növekedéséhez. Szijjártó Péter beszédében a magyar autóipar teljesítményét méltatta, tudatva, hogy tavaly több mint félmillió jármű gurult le a hazai gyártósorokról, és kiemelte, hogy a jelenlegi termelés megduplázásával néhány éven belül Magyarország azon öt ország közé fog tartozni a világon, ahol évente több mint egymillió autót fognak tudni legyártani.

A Flex, mint a világ egyik legnagyobb beszállító vállalata, jelentős technológiai fejlesztést hajt végre Zalaegerszegen, összesen 36 milliárd forint értékben, amelyhez a magyar kormány 7,8 milliárd forintos támogatást nyújt.

A beruházás eredményeként mintegy 210 új munkahely jön létre, amelyek többsége magas hozzáadott értékű, és 20 pozíció kifejezetten a kutatás és fejlesztés területén lesz. A Flex a legnagyobb autómárkák számára fog csúcstechnológiás alkatrészeket gyártani, beleértve azokat is, amelyek Magyarországon rendelkeznek gyárral.

Szijjártó Péter érintette az elmúlt évek válságait, mondván, hogy korábban soha nem fordult elő, hogy ilyen rövid időn belül többször is ilyen drasztikus változtatásokra kelljen sort keríteni egy-egy vállalati vagy politikai stratégia kialakításában. Véleménye szerint az európai gazdaság a pandémiát és a háborút megszenvedte, és a mai napig meg is szenvedi. Ugyanakkor ennek ellenére, a magyar emberek teljesítményének, valamint a kormány és a vállalatok összefogásának köszönhetően a gazdaságot sikerült visszaállítani növekedési pályára.

Sőt, igazából a gazdasági növekedést nézve a nemzetközi szinten is kifejezetten kiemelkedő adatokat tudunk produkálni, mert a negyedéves növekedésünk az Európai Unió második legnagyobb növekedési adatát hozta

– fűzte hozzá Szijjártó Péter.

Kifejtette, hogy ez nagyban köszönhető a hazai gazdaság zászlóshajójának számító autóiparnak, amely forradalmi változáson megy keresztül, és ennek az átállásnak Magyarország az egyik éllovasa. A miniszter azt is kijelentette, hogy aki a jövő autóipari beruházásait magához tudja vonzani, az hosszú távú garanciát szerez a gazdasági növekedésre, illetve arra, hogy az új korszak nyertesei közé tartozzon.

Míg a francia, a brit, a lengyel vagy az amerikai autógyártás termelése 2023-ban, tehát tavaly is még a világjárvány előtti érték 60-70 százalékán alakult, addig Magyarországon az autóipar folyamatosan döntötte meg a termelési rekordokat, és tavaly – átlépve a 10 ezer milliárd forintos üvegplafont – 13 ezer milliárd forintos termelési értéket tudott felmutatni.

Szijjártó Péter végezetül arra is kitért, hogy az amerikai cégek a második legnagyobb beruházói közösséget alkotják ma Magyarországon, 1700 vállalat közel 100 ezer embernek ad munkát. A miniszter beszédében kiemelte, hogy miután mind a három nagy német autógyártó letelepedett Magyarországon, a kínai óriás, a BYD is érkezik, ezzel hazánk továbbra is az elektromos autóipari átállás egyik európai fellegvára lesz.