Szegedi Tesla-töltés dízelaggregátorral: a valóság más, mint aminek látszik

Szeged belvárosában egy Tesla elektromos autót töltöttek dízel áramfejlesztővel, de a helyzet nem olyan egyszerű, mint elsőre tűnik. A szegeder.hu beszámolója szerint egy bordó Tesla Model Y-t láttak a Dóm téren, amint egy nagy teljesítményű dízelaggregátor tölti, amely egy utánfutón állt a Fogadalmi templom oldalánál.

A Magyar Kerékpárosklub helyi szervezetének Facebook-bejegyzésében felvetődött, hogy az elektromos autók akkumulátorainak gyártása és hulladékként kezelése, valamint az áram megtermelése környezeti problémákat vet fel. Emellett megjegyezték, hogy az elektromos autók nem jelentenek megoldást a városi közlekedési problémákra, mivel a dugókban való várakozás, a tömegközlekedési eszközökkel való interakció, a parkolási nehézségek és a töltési idők továbbra is kihívást jelentenek.

A szegeder.hu későbbi frissítésében Horváth András, az elektromobilitás területén elismert szakember és elektromosautó-tesztelő magyarázatot adott a helyzetre. Horváth szerint az esetet bemutató fénykép mögött az áll, hogy az aggregátort bérbe adó vállalkozó a Teslával szállítja az áramfejlesztőket különböző helyszínekre, és mivel a generátor már úgyis működött, a Tesla töltése is megoldódott.

Egy kommentelő szerint a történteket félrevezetően állították be, hiszen a Dómban egy koncert zajlott, amelyet az Antenna Hungária közvetítő kocsija rögzített. Az aggregátor elsősorban a közvetítő kocsi tápellátását biztosította, és csak mellékesen töltötték vele a Teslát, amely a helyszínre és vissza is szállította az áramfejlesztőt.

A Magyar Kerékpárosklub szegedi szervezete posztjában rámutatott, hogy az elektromos autók körül továbbra is sok a kérdés. Az akkumulátorok gyártása, hulladékként kezelése és az áram megtermelése környezeti problémákat vet fel, az akkumulátorok élettartama rövidebb, mint az autóké, a csere pedig drága. Az elektromos autók használata során ugyanúgy állunk a dugóban, föltartjuk a tömegközlekedési eszközöket, nehéz velük parkolót találni, és a közterületi töltésüket is meg kell oldani, ráadásul a töltés hosszabb ideig tart, mint egy tankolás.

A kerékpáros egyesület szerint az elektromos autók nem a világot akarják megmenteni, hanem az autóipart, és a városi közlekedés valódi, fenntartható alternatívája a kerékpár, amelyet azonban a Dóm tér mindkét oldaláról ki van tiltva.

Egyes helyeken, ahol nincs kiépített elektromos töltőinfrastruktúra, mobil dízelgenerátorokat használnak az elektromos autók töltésére. Bár ez nem gyakori, ezzel a kritikusok arra próbálnak rámutatni, hogy az elektromos autók sem feltétlenül környezetbarátok, ha fosszilis energiahordozókból származó árammal töltik őket.

: szegeder.hu : article-2