A Train Hungary vezetőinek menesztése

A Train Hungary Kft. romániai tulajdonosa, a Grampet Group két magyar vezetőt is kirúgott, vádolva őket tisztességtelen versenyhelyzet kialakításával és anyagi károk okozásával. Az érintettek között van a cég értékesítési és üzemeltetési igazgatója is.

A romániai Grampet Group, a Train Hungary Kft. tulajdonosa, váratlanul megvált a vasúttársaság két magyar vezetőjétől, Schubert Gyöngyitől, az értékesítési igazgatótól és Béres Barnától, az üzemeltetési igazgatótól. A cég közleménye szerint a menesztés oka a tisztességtelen versenyhelyzet és az ebből fakadó súlyos anyagi károk.

Schubert Gyöngyi a Train Europe nevű cég alapításával váltott ki tisztességtelen versenyhelyzetet, miközben még a Train Hungary alkalmazásában állt. A Train Europe Kft. jelentős árbevételt és adózott eredményt ért el az Opten adatbázisa szerint, és a tavalyi év folyamán romániai telephelyet is nyitott. A Grampet Group az illetékes intézményekhez fordul, hogy beazonosítsák Schubert által a Train Europe vállalaton keresztül végzett tevékenységek jellegét.

A Train Hungary vezérigazgatójának, Calin Gratian-nak a menesztése is botrányos körülmények között zajlott le. Gratian azzal vádolják, hogy az orosz Transmashholding tulajdonosi köréből próbált befektetőket szerezni a Popeci Utilaj Greu (PUG) cég megvásárlására, amellyel tisztességtelen konkurenciát hozott volna létre a Grampettel szemben. Gratian önként távozott, míg a magyar dokumentumok szerint lemondott a pozíciójáról. Gratian a vádakra reagálva elmondta, hogy az említett befektetők valójában a Moldovai Köztársaság állampolgárai, és az egyikük korábban a Transmashholdingnál dolgozott. A Grampet Group szerint Gratian az orosz befektetői körével való összejátszás miatt került veszélybe a cég érdeke.

A Grampet Group a menesztett vezetők ellen büntetőeljárást is kezdeményezett. Gratian és a Grampet Group alapítója, Gruia Stoica közötti viszony megromlásáról is szó esik a román szakmai körökben.

A Grampet Group tervei között szerepelt a Dolj megyei nehézgépgyártó, a PUG vállalat megvásárlása, amelynek elakadása mögött is állhatnak a vezetők menesztésének okai. A nehézgépgyártással foglalkozó PUG-ot korábban a Grampet is megvásárolta volna, ám a tranzakció végül elakadt. A céget és tulajdonosát a Grampet idén március 29-én beperelte, olyan ítéletet kérve, amely már megegyezik egy adásvételi szerződéssel. A cégcsoport jelentős befektetéseket hajtott végre az elmúlt években, és a Grampet Debreceni Vagyongyártó Kft-t is magában foglaló vasúti fuvarozási tevékenységek széles körben elterjedtek Közép- és Kelet-Európában.

A Grampet Group további problémákkal is szembesül, több vezető és szakember távozása mellett a Dornesti gabona-átrakási logisztikai központ ügyében is várhatóan a bukaresti versenyhivatalhoz kell fordulniuk.