A Mazda CX-3 használtan: megéri az árát?

A Mazda CX-3 crossover 2021-ig gyártott modellje stílusával és minőségével hódít, de a használtautó-piacon vajon milyen választásnak számít?

A Mazda 2015-ös CX-3 mini crossover modellje a Kodo formanyelvet követi, mely sportosan elegáns megjelenést kölcsönöz neki. A 4,27 méter hosszú, ötajtós kialakítású autó elöl nagy légbeömlővel és dinamikusan emelkedő oldalvonallal büszkélkedhet. A belső tér világos és minimalista dizájnnal rendelkezik, azonban a hátsó ülés és a csomagtér meglehetősen szűkös. Az anyaghasználat és a kivitelezés minősége eltérő lehet a különböző részeken. A felszereltségi szintek széles választéka néhány vásárlót elbizonytalaníthat, de még a legalacsonyabb szinten is alapfelszereltségként szerepelnek a 16 colos alumínium keréktárcsák, az automata légkondicionáló és a tempomat. A Sports Line kivitel például LED-es fényszórókkal, bőrülésekkel, fűthető kormánnyal és első ülésekkel, tolatókamerával és Bose hangrendszerrel van felszerelve. Az asszisztens rendszerek között megtalálható az álmosság- és közlekedési táblafelismerés, a head-up display, a műholdas navigáció, valamint a holttér- és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. A CX-3 futóműve még 48 882 kilométer után is jó állapotban van, a kormányzás és a fékek érzékenyek, és a rozsdásodás sem jelent problémát. A Skyactiv-G motorok turbófeltöltő nélkül kerültek beépítésre, és a tesztelt 121 lóerős változat mérsékelt teljesítményt nyújt. A modell elsőkerék-hajtású és összkerékhajtású (AWD) változatban is elérhető volt. 2020-ban a modellt frissítették, jobb ülésekkel, tágasabb tárolási lehetőségekkel és induktív okostelefon-töltő rendszerrel. A motorkínálatot azonban meglepő módon egyetlen négyhengeres benzinmotorra szűkítették. A CX-3 erősségei közé tartozik a vonzó formatervezés, a nagy megbízhatóság és a pazar felszereltség, míg gyengeségei a szerény helykínálat, a nem teljesen meggyőző szórakoztató elektronikai rendszer, az alacsony nyomatékú benzinmotor és a nagy fordulókör. A futómű sportos érzetet kelt, de a 18 colos kerekek miatt városban nehézkes lehet a manőverezés. A fogyasztás mérsékelt, és az összkerékhajtású változat ellenére nem igazán alkalmas terepre. A használtautó-piacon a CX-3 ára 6 millió forint körül kezdődik.