A Tour de Hongrie sikerei és kihívásai

A Tour de Hongrie kerékpárverseny főszervezője, Eisenkrammer Károly az Economx műsorában osztotta meg a verseny sikereit és a jövőre vonatkozó tanulságokat. Kiemelte, hogy a verseny egyre nagyobb népszerűségnek örvend a nagy csapatok és neves versenyzők körében.

Eisenkrammer Károly, aki a kezdetektől fogva részt vesz a Tour de Hongrie szervezésében, beszámolt a verseny költségvetésének jelentős növekedéséről. Elmondása szerint, míg 2015-ben a verseny költségvetése 100 millió forint volt, addig 2023-ra ez az összeg 900 millió forintra emelkedett, amelyből 630 millió forint állami támogatás formájában érkezett.

A verseny szervezésének sajátosságairól is beszélt, kiemelve, hogy a kerékpársportban nem nevezési díjakat szednek, hanem a szervezők fizetnek a csapatoknak, hogy részt vegyenek a versenyen. A meghívott csapatoknak rajtpénzt, szállást és utazási költséget is biztosítanak, ami egy-egy nevesebb versenyző esetében akár 10 millió forintba is kerülhet.

A főszervező szerint a csapatokkal való bizalomépítés új szintre lépett, és a versenykedv növelésében fontos szerepet játszanak az apró részletek, mint például a reggeli meleg bagett vagy a szállodában rendelkezésre álló jég.

Eisenkrammer Károly a 2024-es verseny kapcsán elmondta, hogy sok pozitív visszajelzést kapott a csapatoktól, akik jelezték, hogy jövőre is szívesen részt vesznek a versenyen, és hogy ez volt számukra az eddigi legjobban szervezett esemény.

A Tour de Hongrie nemcsak a sportágat, hanem Magyarország imázsát is erősíti. A verseny során készült televíziós közvetítések, amelyek az ország legszebb tájait mutatják be, hiteles útifilmként kerülnek több mint 109 ország képernyőire. A verseny alatt egy 100 fős médiacsapat dolgozik azon, hogy a legjobb minőségben közvetítsék az élő adást.