A választási kampány ellenségképző narratívái

A politikai szereplők az idei választási kampányban minden korábbinál többet költöttek ellenséges üzenetek terjesztésére, különösen a kormánypártiak.

A HVG legújabb jelentése szerint a választási kampányban megfigyelhető, hogy az ellenségképző narratívák virulensebbek, mint valaha. A Political Capital által készített jelentés alapján a közösségi médiában megjelent politikai hirdetések közel fele, 43 százaléka tartalmaz ellenséges üzeneteket. A politikai szereplők április 21. és május 4. között összesen 137 millió forintot költöttek ezekre a hirdetésekre, melynek döntő részét, 99 százalékát a kormánypártiak finanszírozták.

Ezen belül is kiemelkedő összegeket, 78 millió forintot fordítottak Magyar Péter hiteltelenítésére, továbbá 27 millió forintot költöttek a háborúpártiak megbélyegzésére.

A gyűlöletkeltés a Fidesz számára is problémát jelent, amikor érdekükben áll felhívni rá a figyelmet. Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője például a Robert Fico elleni merényletre utalva említette meg, hogy az online kommentelés milyen mértékben elfajult Szlovákiában, és hogy ennek okait a baloldali médiában kell keresni.