Az Apple bocsánatot kért a Crush reklám miatt

Az Apple vállalatnak nyilvánosan kellett bocsánatot kérnie, miután legújabb Crush nevű reklámjuk komoly felháborodást váltott ki a közösségi médiában, ahol a felhasználók szerint a cég azt sugallta, hogy a hagyományos művészetek értéktelenek.

Az Index beszámolója szerint az Apple a múlt kedden mutatta be az új, minden korábbinál vékonyabb iPad Prókat, és ezen eszközök népszerűsítésére készítették el a vitatott reklámfilmet. A videóban, amelyet közel kétmillióan tekintettek meg, különböző kreatív tevékenységekhez köthető tárgyakat – például hangszereket, szobrokat, ecseteket, festékeket és kamerákat – láthatunk, amint egy gépezet összezúzza őket, és végül csak az új iPad Pro marad épségben.

Ez a képsor azt a benyomást keltette, hogy az iPad Pro és a hozzá vásárolható kiegészítők, mint az Apple Pencil Pro, képesek helyettesíteni minden összetört tárgyat, legyen szó festészetről vagy zenekészítésről. Bár egyesek szerint a reklám rendkívül kreatív volt, a Twitteren és Reddit-en megjelent vélemények szerint az Apple azt sugallja a reklámmal, hogy a valódi művészet semmit sem ér, és nyugodtan tönkre lehet tenni.

Az ügy annyira elmérgesedett, hogy az Apple-nek közleményben kellett bocsánatot kérnie, hangsúlyozva, hogy a reklámmal nem érték el a kívánt hatást, és tévedtek, amit mélyen sajnálnak; ennek következtében az iPad Proval kapcsolatos tévés kampányokat is leállították.

"Célunk, hogy folyamatosan ünnepeljük azt a rengeteg módot, ahogyan a felhasználók kifejezik magukat és életre keltik ötleteiket egy iPad segítségével. A legújabb reklámunkkal célt tévesztettünk, amit nagyon sajnálunk" – idézte az Ad Age az iPhone-gyártót. Az Apple szóvivői további nyilatkozatot nem kívántak tenni az üggyel kapcsolatban.