Molnár Piroska: Az ember olyan, mint a cirkuszi ló

Molnár Piroska, a Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színésznő, Veiszer Alinda műsorának volt a vendége ezen a héten. Gyermekkorában a padláson talált könyvek olvasásával kezdte megkedvelni az irodalmat. Édesapját, aki kertész volt, nem ismerte, mivel fogságba esett és hastífuszban hunyt el. Édesanyja Békés megyében dolgozott egy bárónál a konyhán, majd annyira ügyesnek bizonyult, hogy Budapestre került szakácsnőként.

Molnár Piroska arról beszélt, hogy nem szokás egy az egyben valakit eljátszani, hanem a színész saját tulajdonságai közül azokat erősíti fel, amelyek a szerephez szükségesek. Pályája kezdetén a Nemzeti Színházban már a próbákon is valódi érzelmekkel játszott, ami az idősebb kollégák számára szokatlan volt, hiszen például a haragját is igazinak hitték. Azonban nem ezeket az éveket tartja pályája kedvenc időszakának, hanem a kaposvári színháznál töltött időt, ahol hasonlóan gondolkodó emberek gyűltek össze.

A tehetséges emberek bizonytalanságáról és a visszajelzés fontosságáról szólva elmondta, hogy ő maga is bizonytalan volt, de nagy színművészek között sosem érezte magát zavarban. Jelenleg kilenc futó előadásban vesz részt, de az idős korával egyre nehezebben viseli a korán kelést és az utazásokat, különösen a színpadhoz vezető utat találja strapásnak.

"Az ember olyan, mint a cirkuszi ló, szól a zene, emeli a lábát és boldogan megy be a színpadra."

A korán kelés miatt már kevésbé vállal szerepet sorozatokban, és a sorozatok tartalmával kapcsolatban is visszafogott: nem érdeklik az aktuálpolitikai utalások, mivel ő nem nézi a sorozatokat, csak játszik bennük. A lényeg számára, hogy a közönség szeresse a munkáját.

Az interjúban szó esett korábbi férje, Eötvös Péter zeneszerző nemrég bekövetkezett haláláról, a szerelmi és munkakapcsolatukról, valamint a szintén nemrég elhunyt Tordy Gézáról és a Nemzet Színésze választásról is. Az interjút teljes terjedelmében, jelképes havidíjért cserébe lehet megtekinteni a megadott felületen.