Spotify vs. Apple: Az előfizetési harc folytatódik

A Spotify megkísérelte megkönnyíteni a felhasználók számára a prémium csomag előfizetését, azonban az Apple válasza nem váratott magára, és továbbra is akadályokat gördít az útjukba.

Az új, digitális piacokról szóló uniós jogszabály (DMA) márciusi hatálybalépése után az Apple módosította az iOS operációs rendszert, hogy megfeleljen az új előírásoknak. Ennek ellenére a Spotify alkalmazásában még mindig nem jeleníthető meg, hogy milyen prémium funkciókat kínálnak, milyen áron, és hol lehet előfizetni.

Az Apple korábban szigorúan szabályozta, hogy az alkalmazásokon belül csak a saját fizetési rendszerükön keresztül lehessen előfizetéseket vásárolni. A DMA értelmében azonban már lehetőség nyílt volna arra, hogy az alkalmazásokban alternatív fizetési módokat és piactereket is reklámozzanak.

A Spotify egy frissítési kérelmet nyújtott be az Apple-nek, amely az új szabályozásnak megfelelően tartalmazott volna árazási és webhelyekkel kapcsolatos információkat, de az Apple órákkal később visszautasította a frissítést. A Spotify szerint az Apple ezzel továbbra is megsérti az európai törvényeket.

Az Apple válaszában azt állította, hogy a zenei streamingszolgáltató alkalmazásokban történő külső hivatkozások elhelyezéséhez a fejlesztőknek el kell fogadniuk egy bizonyos Music Streaming Services Entitlement (EEA) kitételt. Ha a Spotify ezt elfogadja és újra benyújtja a frissítést, az Apple szerint jóváhagyásra kerülhet.

A Spotify azonban nem lelkesedik az EEA kitételért, mivel úgy vélik, ez csak egy újabb eszköz az Apple részéről a fejlesztők megadóztatására. A streaming szolgáltató korábban is próbálkozott már azzal, hogy lehetővé tegye az alkalmazáson belüli közvetlen előfizetést, de ez sem sikerült. Az aktuális frissítési kísérlet, amely csupán néhány információt és hivatkozást tartalmazott volna, szintén nem talált kegyelmet az Apple szemében.