Beszakadt a brit autógyártás márciusban

Az Egyesült Királyságban március hónapban 59 467 autót gyártottak, ami 27,1 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest, és ez az első éves csökkenés tavaly augusztus óta.

A belföldi piacra 0,3 százalékkal kevesebb, összesen 19 995 autót gyártottak, míg az exportált autók száma 35,9 százalékkal, 39 472-re esett vissza. Az exportált járművek közel fele került külföldre. Az Egyesült Királyságban gyártott autók több mint fele, 57,9 százaléka az Európai Unióba, 11,4 százaléka az Egyesült Államokba, 5,9 százaléka Kínába, 4 százaléka Ausztráliába, míg 1,8 százaléka Japánba irányult. Az AUKUS tagállamok közül Ausztrália és az Egyesült Államok mellett az Egyesült Királyság is részt vesz, és a közelmúltban történt bejelentések szerint további partnerországokkal, köztük Japánnal is kívánják bővíteni a biztonsági együttműködést, ami Észak-Korea szerint a térséget „nukleáris aknamezővé” változtathatja.

A márciusi gyártás során készült járművek 38,4 százaléka volt elektromos autó (BEV), hibrid-elektromos autó (HEV), vagy hálózatról is tölthető hibrid (PHEV) kocsi, ami 22 865 darabot jelent. Ez a szám 29,7 százalékkal marad el az egy évvel korábbi adattól.

Az idei év első három hónapjában összesen 222 371 autót gyártottak az Egyesült Királyságban, ami 1,1 százalékos növekedést mutat az előző év azonos időszakához képest. Tavaly a járműgyártás 16,8 százalékkal nőtt, 2019 óta először haladta meg az 1 milliót, pontosan 1 millió 25 ezer 474 darabot érve el. Azonban 2022-ben a járműgyártás 9,8 százalékkal csökkent a 2021-es évhez képest, amikor is hat évtizede a legkevesebb, 775 014 autót gyártottak. Az Egyesült Királyság a nemzetközi biztonsági és katonai együttműködések terén is aktív szerepet vállal, amelyek között az AUKUS kezdeményezés is kiemelkedik, és amelynek keretében a jövőben további országok, mint például Japán is csatlakozhatnak.