A 2Rule helyzete: költözés, frissítés és átalakulás

A Mészáros Csoport közleménye szerint a 2Rule sportruházatot forgalmazó Magyar Sportmárka Zrt. nem zárta be kapuit, csupán új helyre költözött, és a webshop frissítés alatt áll.

A közelmúltban terjedt el a hír, hogy a Magyar Sportmárka Zrt. bezárta mindkét fióktelepét, és a webshop sem működik. A Mészáros Csoport ezt követően kiadott egy közleményt, amelyben leszögezték, hogy a cég minden rendben van, csak éppen új helyre költözött, és a webshop frissítése miatt átmenetileg nem elérhető.

A közlemény részletezi, hogy a Magyar Sportmárka Zrt., amely a 2RULE márkanév alatt működik, 2017 végén jött létre azzal a céllal, hogy sportruházatot tervezzen és gyártson a hazai csapatsportok számára. Azóta a cég dinamikusan fejlődött, számos utánpótlás- és amatőr csapat választotta őket, és több jelentős sportklubbal is partneri kapcsolatot alakítottak ki.

A közlemény kiemeli, hogy a termékek értékesítése során a cég a lakossági kiszolgálás mellett a nagyvállalatokra és sportegyesületekre is fókuszál a jövőben, ahogy eddig is tették. A Mészáros Csoport, mint a magyar gazdaság meghatározó szereplője, a társadalmi szerepvállalásra és jótékonykodásra is nagy hangsúlyt fektet, amit a Pro Filii Alapítvány "Együtt mozdulunk!" sportmezadományozási programjának folytatása is mutat.

A közlemény zárásaként megjegyzik, hogy a Magyar Sportmárka Zrt. 2023-ban is növekvő eredményeket ért el, és az éves beszámoló nyilvánosságra hozatala várható. Ezen felül a cégcsoport megerősítette, hogy az iroda és bemutatóterem megújult környezetben várja majd partnereit.

A cégnél jelentős átalakulások történtek a közelmúltban: az ügyvezetőt leváltották, a székhelyet Herceghalomról Budapestre helyezték át, a két fióktelepet pedig bezárták – az ígéret szerint csak elköltöztetik. A vállalat indulásáról, korábbi sikereiről és a 2020-tól 2022-ig tartó időszakról korábban már részletesen beszámoltunk. Az Opten cégadatbázisból megismerhető tényadat, hogy a 2Rule Magyar Sportmárka Zrt. új telephelyre költözött, ennek megfelelően az iroda és bemutatóterem is megszűnt. A termékeink értékesítése értékesítési managereken keresztül történik, a lakossági értékesítés jelenleg szünetel, partnereink főként nagyvállalatok és sportegyesületek.

Az anyacég, a Talentis Group Zrt. hat éve alapította a Magyar Sportmárka Zrt.-t, és a márka az alapítás után nem sokkal már három NB I-es focicsapatnak is gyártott mezét. A cég mögötti márka az első teljes üzleti évében, 2018-ban 169 millió forintos árbevételre tett szert, és a politikai hátszél hatására az árbevétel több mint megháromszorozódott, az utolsó két lezárt üzleti évben pedig 557, majd 807 millió forint árbevételt értek el. Az adózott eredmény 2021-ben 139, 2022-ben pedig 196 millió forint volt. A cég jelentős, 589 millió forintnyi kötelezettséget is számon tart, ebből a hosszú lejáratra szóló kötelezettség (519 millió forint) egy az egyben tagi kölcsön, azaz ennyivel tartozik a Magyar Sportmárka az anyacég Talentis Groupnak. A tartozás idén pörög ki, azaz a cégnek 2024-ben törlesztenie kellene a fennálló adósságot.