A megújult Skoda Kodiaq: Zöld rendszámos változatban is

Kipróbáltuk a teljesen megújult Skoda Kodiaqot, amely mostantól lágyhibridként és zöld rendszámos plugin hibridként is elérhető. A cseh SUV, amely akár 7 üléses kivitelben is kapható, nemcsak méretben nőtt, hanem okosabbá is vált elődjénél.

A Skoda már a 60-as években gyártott terepjárót, a kevesebb, mint 3 ezer példányban készült Trekkát, amelyet a "cseh Land Rover"-ként is emlegetnek. A Skoda következő szabadidő-autója, a Yeti 2009-ig váratott magára, míg az első igazi SUV, a Kodiaq 2016-ban debütált. A most tesztelt második generációs Kodiaq a régi modell mellett 70 centiméterrel hosszabb, és a VW Tiguanhoz képest 22 centiméterrel nagyobb méretű. A változatlan tengelytáv mellett az elődnél 6 centiméterrel hosszabb lett az új Kodiaq, amely alapáron full LED-es fényszórókat kínál. A légellenállási együttható 0,32-ről 0,28-ra csökkent, ami többek között az aktív lamellás hűtésnek és a speciális felniknek köszönhető. A sportosabb Sportline csúcsmodell felismerhető a feketére fényezett hűtőrács keretéről és a D-oszlopról. A Sportline alapáron 19 colos, felár ellenében 20 colos kerekeket kap, míg az olcsóbb változatok 17-18 colos felnikkel érkeznek.

Belső tér és technológia

Az utastér minőségi anyagokkal és szépen formált felületekkel várja az utasokat. A kétágú kormány mögött egy 10,4 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző pedig 12,9 colos. Az új Superbből ismert Smart Dial kezelőszerv könnyű hozzáférést biztosít a leggyakrabban használt funkciókhoz. A hőmérséklet és az ülésfűtés/szellőztetés a két szélső gombbal állítható, a középső gombra pedig négy funkció programozható. A HUD, a 45 W-os USB-C port, a 15 W-os vezeték nélküli mobiltöltők és a Canton hi-fi is említést érdemelnek. Az AGR minősítésű első ülések kényelmesek és jó oldaltartást nyújtanak, a térérzetet pedig panoráma üvegtető javíthatja tovább.

Hátsó rész és csomagtér

A második üléssorban sem a fej-, sem a lábtér nem okoz csalódást, az üléspad osztott és tologatható. A csomagtér 910 liternyi térfogatú, ami az elődnél 75 literrel több, és az üléstámlák lehajtásával több mint 2,1 köbméteres raktárrá alakítható. A harmadik üléssor opcionális, és bár a fejtér 1,5 centiméterrel nőtt, a leginkább csak gyermekeknek elegendő helyet biztosít. A hétszemélyes verzió raktere 340-2035 literes, míg a plugin hibrid változatban 745 literes csomagtér áll rendelkezésre öt utas mögött.

Simply Clever megoldások

A Skoda híres Simply Clever megoldásai között szerepel az ajtóba rejtett esernyő, a jégkaparó, az előugró élvédők és a középkonzolban tárolható tisztítóhasáb. A csomagtérben háló és variálható alumínium rudak segítik a csomagok rögzítését, a PHEV változat töltőkábelei pedig saját tárolórekeszt kaptak.

Vezetési élmény

Az utastér járó motornál sokkal halkabb lett, a dupla oldalüvegek és az extrán szigetelt motor- és utastér felárasak. A kormányzás szintetikus, de a Performance csomag változó áttételezésű kormányt és aktív felfüggesztést kínál. A lágyhibrid technika finomabbá teszi az automatikus start/stop rendszert és csökkenti a fogyasztást. A 1,5 literes turbómotor 150 lóereje és 250 Nm nyomatéka egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül érkezik az első kerekekre. A tolatókamera felbontása alacsony, de a távirányítható parkolás hasznos funkció.

Motorválaszték és fogyasztás

A 2 literes benzinmotor 204 lóerővel és 320 Nm nyomatékával összkerék-hajtással érkezik, míg a 150 lovas dízel 6 litert, a 193 lovas változat pedig 7 litert fogyasztott tesztünk során. A plugin hibrid változat 204 lóerős és 350 Nm-es, a 70 km/h-ig tisztán elektromos módban is gyorsul. Az akkumulátor 100 kilométer körüli e-hatótávval kecsegtet, a gyakorlatban körülbelül 80 kilométer hozható ki belőle. A rekuperáció mértéke állítható, az üzemanyagtartály 45 literes.

Árak és konkurencia

A benzines alapmodell 15,3 millió forintos alapáron kapható, amelyből 1,4 millió forintos importőri kedvezmény levonható. A kisebb VW Tiguan 14,5 millió forinttól, az új Superb kombi pedig 14,2 millió forinttól kezdődik. A 150 lovas dízel 16,6 millió forinttól, a 193 lovas TDI pedig 18,4 millió forinttól érhető el. A hasonló méretű, de tisztán elektromos Enyaq 24 millió forintos alapárral rendelkezik, míg a BMW X3 dízel változatai 20,5-21,6 millió forinttól indulnak.