A Nio új generációs ET7 elektromos autója

A Nio bemutatta a frissített ET7 modelljét, amely mostantól 150 kWh kapacitású akkumulátorral is elérhető, így több mint 1000 kilométeres hatótávot ígér, és a biatorbágyi gyártású aksicsere-állomáson pár perc alatt cserélhető.

A Nio, amely 10 évvel ezelőtt alakult, 2021-ben mutatta be az ET7 elektromos szedánt, amelyet nemrégiben mi is teszteltünk, és amely kiváló önvezető képességekkel rendelkezik. A modell legújabb, faceliftes változata most érkezett meg. Az 5,1 méter hosszú ET7 külső megjelenésében csupán az új ezüst fényezés és az egyedi 21 colos könnyűfém-felnik jelentenek változást.

Az autó belső terében már barna színben is rendelhető, és újításokat kapott, mint például a puhább műszerfal borítás és az új HUD. Az első ülések továbbfejlesztették, 18 irányban állíthatók elektromosan, míg a hátsó ülések 27-37 fokban dönthetők, ötféle masszázzsal szolgáló funkcióval, és 14 irányban szabhatók személyre.

A multimédiás rendszer is fejlődött, a 23 hangszórós hi-fi rendszer teljesítménye 2230 W-ra nőtt, és a Qualcomm 8295-ös chip által vezérelt rendszerhez most már két darab hátsó 14,5 colos 3K OLED érintőkijelző is tartozik.

A duplamotoros összkerék-hajtású ET7 teljesítménye 653 lóerő, és az eddigi 75 és 100 kWh-s akkumulátorok mellett most már egy új, 150 kWh-s akkumulátor is választható, amely lehetővé teszi az 1000 kilométert meghaladó hatótávot. Ez az akkumulátor kompatibilis a Biatorbágyon gyártott aksicsere-állomásokkal, ahol a cserét mindössze 3,5 perc alatt, teljesen automatikusan végzik el.

A megújult Nio ET7 árát még nem hozták nyilvánosságra. A frissítés előtti modell Németországban 69 900 eurótól kezdődik (19 százalékos helyi adóval), de ez az ár még nem tartalmazza az opcionálisan megvásárolható akkumulátor 12-21 ezer eurós árát. Az aksicsere szolgáltatást Európában 169-289 euróért vehetjük igénybe, jelenleg 42 helyszínen Európában, és világszerte körülbelül 2400 helyszínen, főként Kínában.