KÉT VONALAT IS ÉRINTENI FOG A MÁV-HÉV KORLÁTOZÁSA: NÉMILEG ÁTALAKUL A H5-ÖS (SZENTENDREI) ÉS A H6-OS (RÁCKEVEI) HÉV JÁRATSŰRŰSÉGE.

A közlemény szerint a Batthyány tér és Békásmegyer (illetve Szentendre) között csúcsidőben gyakrabban fognak járni a vonatok, míg azon kívül ritkábban. A Közvágóhíd és a Ráckeve között járó H6-oson a reggeli és a délutáni órákban egy-egy járattal kevesebb fog közlekedni.

Meg is indokolták, hogy miért van szükség az átalakításra: a közlekedő járműállomány mára jócskán túlteljesítette azt az élettartamot, amelyre eredetileg tervezték. 

A vállalat a tulajdonosi jogait gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) felügyeletével 54 új HÉV-szerelvény beszerzését készítette elő a probléma megoldására. Ezt a beszerzési folyamatot lassította, illetve visszavetette az, hogy Magyarország nem jut hozzá az uniós források azon részéhez, amelyből ezek a közlekedésfejlesztési célkitűzések finanszírozhatók. Azt is hozzátették, hogy az elmúlt években jelentősen nehezebb lett alkatrészhez jutni a kérdéses szerelvények esetén.

E két tényező együttes hatása átmeneti járműhiányt eredményezett a MÁV-HÉV-nél: tartósan több jármű vár érdemi javításra, felújításra, mint amennyi az összes járat forgalomba adásához szükséges volna. Magyarországon ugyanis csak olyan HÉV közlekedhet, amely az utasok biztonságát nem veszélyezteti – írták a közleményben.

Fotó: wikipédia