A Volánbusz a sztrájk tervezett ideje alatt biztosítja az elégséges szolgáltatásokat, de érdemes tájékozódni a társaság honlapján azokról a járatokról, amelyek nem közlekednek. Vasárnap a járatok 80, hétfőn pedig 55 százaléka közlekedik majd, ez a két napon összesen 23 ezer kieső járatot jelent az ország területén. 

Nem minden autóbuszvezető csatlakozik a sztrájkhoz, így a tervezettnél több járat is indulhat. 

A Volánbusz dolgozói azért sztrájkolnak, mert 2024-re még nem született bérfejlesztési ajánlat. A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet 25 százalékos bérfejlesztési igényére a tulajdonos felhatalmazásának hiányában pénteken nem tudtak a munkavállalói oldalnak ajánlatot tenni. 

A Volánbusz jogszerűtlennek tartja a munkabeszüntetést, mondván, az idei évre érvényes bérmegállapodás van hatályban, amit a vállalat vezetése maradéktalanul betartott.  

Mint arról a frisshirek.hu is beszámolt, a sztrájk jogszerűségét Lázár János építési és közlekedési miniszter is vitatja. Szerinte a béremelés igénye jogos, ám annak 25 százalékos mértéke teljesen irreális és eltúlzott.

A Volánbusznál működő közel két tucat szakszervezet közül csupán egy van, amely ennyire túlzó mértékű béremelést követel. Ennek teljesítését sztrájk útján igyekszik kierőszakolni, pedig egy idei sztrájk jogszerűsége erősen vitatható, miután 2023-ra már megszületett a bérmegállapodás, és azt a munkáltató fillérre be is tartja – fogalmazott Lázár János, hozzátéve, hogy az advent második vasárnapjára meghirdetett tiltakozás felelőtlenség, így a szakszervezettel a bíróságon folytatják, míg a többi érdekvédővel a tárgyalóasztalnál találkoznak.

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet által meghirdetett sztrájk egyébként vasárnap reggel rögtön egy fenyegetőzéssel indult – szúrta ki az Index. Dobi István elnök a szakszervezet közösségi oldalán tett közzé egy bejegyzést, amelyben árulónak nevezi azokat a buszsofőröket, akik mégis felveszik a munkát a sztrájk ideje alatt. 

Fotó: Facebook