Les Zoltán az Indexnek ismertette a győri üzemre váró beruházási terveket, illetve a zöldátállás folyamatának aktuális részleteit.
A belső égésű motorok kivezetésének kérdése Németország harca az Európai Bizottsággal. Az utóbbi betiltotta a hagyományos erőforrások szerelését, hogy 2035-től már csak elektromos motorokkal lehessen új autókat forgalomba helyezni, a szövetségi köztársaság végül azonban biztosítékot kapott arra, hogy szintetikus üzemanyagokkal azután is porondon maradhassanak a belső égésű motorok.
– reagált az Index felvetésére Les Zoltán, az Audi Hungaria Zrt. járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. Kifejtette, hogy
- az Audi 2026-tól csak tisztán elektromos modelleket visz a piacra.
- A belső égésű motorral szerelt járművek gyártása pedig 2033-ig fokozatosan kifut.
Ez olyannyira nem jövő idejű kérdés, hogy a győri üzem már 2018 óta a transzformáció korát éli, ekkor készültek el az első elektromos hajtásláncok a Rába partján.
Győr is az akkumulátorgyár-viták homlokterébe került az utóbbi időben, politikai és szakmai viták sorát generálva. „Ez egy továbbra is nyitott kérdés. Azt ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy nem az Audi-, hanem a Volkswagen-konszern stratégiájában szerepel, hogy saját maga építsen akkumulátorgyárakat, ne pedig vásárolja a cellákat, így a kereslet felfutásához ütemezett időzítéssel hat gigaüzemet tervez felhúzni - írja a lap.
– mondta az Indexnek Les Zoltán. Az említett egymilliós cellagyártási kapacitást segít elhelyezni a számegyenesen, hogy a kisalföldi megyeszékhely motorgyárában tavaly mintegy 1,67 millió járműhajtás készült, miközben több mint 171 ezer autó gördült le a szalagról. A cellagyártás is skálázható, de van egy minimumszint, ami alatt nem éri meg megnyomni a zöld gombot.
Fotó: illusztráció / pixabay