A tájékoztatóban megjelent, hogy milyen projektekkel indul neki a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) második pályázatának.

A legnagyobb meglepetés, hogy Lázár javaslata alapján kikerült belőle a Nyugati továbbtervezése. A pályaudvar és a felüljáró felújítására az EU-tól 1,1 milliárd forintot nyert el Magyarország, amit inkább visszafizet a kormány, mintsem tovább folytassa a Fürjes Balázs idején megkezdett tervezést.  

Fürjes alig egy éve jelentette be, hogy a világhírű brit építésziroda, a Grimshaw Architects nyerte az új Nyugati pályaudvar tervpályázatát. A tervek szerint háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezik újjá a Nyugatit, amit a későbbiekben vasúti alagút köt majd össze a Déli pályaudvarral. Az Eiffel-csarnokból kikerülnek a vonatok, a csarnok melletti parkolót és buszpályaudvart felszámolják, parkosítják, a Nyugati téri felüljárót elbontják. Az építkezés legalább 12 évig tart.

Rövidesen ezúton Vitézy közösségi oldalán adta hírül, hogy a győztes terv előkészítési munkáinak megkezdésére a Nemzeti Közlekedési Központ az EU 27 tagállama közötti versenyben pályázati úton elosztott vasútfejlesztési források terhére 2,8 millió eurót, azaz kb. 1,1 milliárd forint forrást nyert el.

A friss kormányhatározatban szereplő tervek között szerepel a

Déli Körvasút, a Debrecen – Nyíregyháza vasúti vonalszakasz fejlesztése, kapacitásnövelés a magyar–ukrán vasúti határforgalomban, a Hegyeshalom–Rajka vasútvonal korszerűsítés kivitelezési munkái, a Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése, és a Csepeli Szabadkikötő fejlesztése.