„A magyarországi ellátási helyzet kritikus: az importhiány és a pánikvásárlás nagyon komoly fuvarszervezési és ütemezési kihívást jelent számunkra”
– áll a levélben a lap cikke szerint.
A Mol a hiba okaként a Dunai Finomítóban keletkező műszaki problémát jelzi, amit bár elhárítottak, mégis időre van szükségük a teljes kapacitás eléréséhez, sőt ahhoz is, hogy a logisztikában is utolérjék magukat. Emiatt kevesebb üzemanyagot kell szétosztaniuk több partner és fogyasztó között, a kieső importot pedig a pozsonyi finomítóból kell pótolni, amely ugyancsak igénybe veszi a Mol szállítási kapacitásait a levél szerint.
– Ahhoz, hogy teljesíteni tudjuk a már beérkezett, regisztrált megrendeléseket, és az ország minden pontjára tudjunk az alapvető működéshez szükséges üzemanyagot szállítani, átmeneti intézkedést kell bevezetnünk
– írta a Mol, hozzátéve, hogy
Vagyis a Mol telephelye várja a partnereket, ha még nem adtak le rendelést, de hamarabb szeretnének hozzájutni az üzemanyaghoz.
Sőt, a Mol azt is kéri a levélben, hogy
A Mol után már OMV-nél is előfordul készlethiány
Ezt a Dunai Finomító alacsonyabb termelésével, illetve a jelentősen megnövekedett kereslettel indokoltak.
„A Dunai Finomító alacsonyabb termelése, illetve a jelentősen megnövekedett kereslet miatt Magyarországon üzemanyaghiány tapasztalható. Az OMV Hungária Kft. jelenleg is mindent megtesz annak érdekében, hogy folyamatos importtal biztosítsa az üzemanyag-ellátást.”
A vállalat azt is közölte, a töltőállomásaikra érkező többletforgalom, illetve a hazai stratégiai készletek jelenleg zajló visszatöltése logisztikai kihívást jelentenek, dolgoznak ennek megoldásán. Egyes állomásokon az OMV-nél is előfordul átmeneti készlethiány - írták, hozzátéve, dolgoznak azon, hogy a lehető leggyorsabban biztosítani tudják a folyamatos ellátást. Az átmeneti hiányok kezelésének idejére megértést kértek - szemlézte a közleményt a nepszava.hu.