Az Apple alkalmazásbolt hibája több százezer magyar tranzakciót érintett

Az Apple alkalmazásboltjának szeptember 30-ai technikai hibája miatt több százezer magyar banki tranzakciót érintett probléma alakult ki, amelyet a bankok és a Magyar Nemzeti Bank gyorsan megoldottak. Az érintett ügyfeleknek érdemes ellenőrizniük számlatörténetüket.

Szeptember 30-án az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt az ügyfelek számos esetben azt tapasztalták, hogy kétszer terhelték meg őket egy vásárlásért, bár valójában nem történt pénzügyi teljesítés. Ez a hiba Magyarország mellett még 20 másik állam ügyfeleit is érintette.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Magyar Bankszövetség és a bankok gyors erőfeszítéseinek köszönhetően sikerült megnyugtató módon elszámolni a tranzakciókat. Az Apple-től kapott digitális adatok alapján a hazai hitelintézetek október 3-ig rendezték az ügyfelek megbízásait, így minden magyarországi ügyfél esetében ténylegesen csak egyszer vonták le a tranzakciók költségeit.

A magyar bankok ügyfeleit több mint 440 ezer téves tranzakcióval érintette a hiba. Az érintett ügyfelek számlatörténetükben digitálisan, telefonon vagy személyesen tudják ellenőrizni a tranzakciókat. Az MNB azt javasolja, hogy mindenki ellenőrizze a banki egyenlegét és tranzakciótörténetét, és ha eltérést tapasztal, jelezze a bankjának.

Az OTP Bank külön felhívta a figyelmet, hogy Mastercard és Visa kártyás ügyfelei ellenőrizzék Apple előfizetéseiket, és eltérés esetén forduljanak a bank ügyfélszolgálatához.

A nyári Apple hiba tapasztalatait is felhasználták a mostani probléma gyors megoldásához, ami hozzájárult ahhoz, hogy a tényleges terhelés csak egyszer történjen meg mindenki számláján.