Mosdóba zártak egy síró gyermeket egy repülőn

Egy kínai repülőjáraton két idegen nő bezárkózott a fedélzeti mosdóba egy folyamatosan síró kislánnyal, és csak akkor engedték ki, amikor a gyermek abbahagyta a sírást. Az eset kapcsán heves társadalmi vita alakult ki Kínában a nyilvános helyeken feldúlt gyerekek kezelésének megfelelő módjáról.

A Juneyao Airlines Kujjangból Sanghajba tartó járatán történt az incidens, ahol a körülbelül egyéves kislány a nagyszüleivel utazott, és a közel háromórás út során megállás nélkül sírt. A gyermeket végül két utas, a nagymama beleegyezésével, a mosdóba vitte, hogy "megneveljék". A két nő egyike videót is készített az eseményekről, amelyen hallható, ahogy azt mondják a kislánynak: „Nem engedünk ki, amíg nem hagyod abba a sírást”. Amikor a kisded abbahagyta a sírást, a videót készítő nő felkapta, és azt mondta neki: „Ha még egyszer hangoskodsz, visszajövünk”.

A videó közzétételét követően a légitársaság ügyfélszolgálati részlege bocsánatot kért az incidensért, és elítélte a két utas viselkedését. Az egyik nő később azt írta, hogy csak a többi utas számára próbálta biztosítani a „nyugodt repülést”, de a bejegyzés jelentős nemtetszést váltott ki a közösségimédia-felhasználók körében, akik szívtelenséggel és a gyerek megfélemlítésével vádolták meg őket.

A kínai közösségi médiában rendszeresen megjelennek panaszok a repülőjáratokon és vonatokon síró kisgyerekek miatt, és sokan a szülőket vádolják azzal, hogy nem tesznek eleget a gyerekeik "megfegyelmezése" érdekében. Az eset kapcsán több kínai állami médium is "helytelen" viselkedéssel vádolta a két nőt, és "nagyobb megértést" követelt a nyilvánosságtól az érzelmeiket kontrollálni nem tudó kisgyerekek iránt. A videót azóta törölték.