A Kiképzés: Új katonai témájú valóságshow a TV2-n

A TV2 vadonatúj formátumú, katonai stílusú sport-reality műsort indít "A Kiképzés" címmel, a Honvédelmi Minisztérium megbízásából és a Magyar Honvédség támogatásával. A verseny során a résztvevők, akik civil jelentkezők, katonai kihívásokon vesznek részt, melyeket a Magyar Honvédség állományából választott négy kiképző vezet. A győztes csapat 20 millió forintot, egy Gripen repülőgéppel történő repülést és a lehetőséget kapja, hogy csatlakozzon a Magyar Honvédség területvédelmi tartalékos állományához.

A műsor célja, hogy bemutassa a kiképzők emberi oldalát és azt, hogy a különböző hátterű civilek hogyan válnak katonákká. A verseny a csapatmunkára és az egységérzetre összpontosít, nem csak a fizikai erőre vagy gyorsaságra. A műsor három tematikus ciklusban zajlik: toborzás, kiképzés és a végső küldetés szakaszai.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a honvédelmi miniszter kiemelte a Magyar Honvédség modern képességeit és az ország szolgálatában betöltött fontos szerepét. Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója hangsúlyozta a műfaj iránti hitüket és az együttműködést a Magyar Honvédséggel, hogy létrehozzanak egy egyedülálló műsort.

A "Kiképzés" a TV2 egy másik, szintén katonai témájú sorozatának, a "S.E.R.E.G."-nek a sikerét követi, amely szintén ősszel debütál. A műsor 18-50 év közötti férfiak és nők jelentkezését várja, és a cél, hogy a fiatalabb közönséget is vonzzák ezzel az egyedi produkcióval, amely a civilek katonákká válásának folyamatát mutatja be.

A négy főszereplő, a csapatok vezetői, a kiképzők, akik különböző területekről érkező katonák, a Magyar Honvédség állományának hivatásos vagy szerződéses tagjai. A műsorban a szereplők a négy kiképző vezetésével végrehajtják a kifejezetten a műsorhoz fejlesztett feladatokat, amelyekben megjelennek a Magyar Honvédség különböző haderőnemei, eszközei, kiképzési szakaszai és helyszínei.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter elmondta, hogy büszkeséggel tölti el, hogy a Magyar Honvédség szakértelmét igénybe véve közösen fejlesztettek egy katonai elemekre épülő csapatversenyt a TV2-vel. A nézők láthatják majd, hogy a Magyar Honvédség mind haditechnikai felszerelésében, mind szemléletben XXI. századi, NATO-kompatibilis haderő, amely a szemünk előtt válik magas műveleti értékű, gyorsan hadrafogható, Közép-Európában meghatározó erejű haderővé.

Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója hangsúlyozta: „Hiszünk a zsánerben és ezzel a produkcióval a TV2 folytatja a nézők körében népszerű és a fiatalabb közönséget is vonzó sport- és kalandfilmek erős hagyományait. Örülök, hogy a Magyar Honvédséggel karöltve különleges műsort készítünk, amivel megmutathatjuk, hogyan válnak különböző karakterű, hátterű civilek katonákká, hősökké a Kiképzés végére.”

A műsorra való toborzás augusztus 15-től indult, és a csatorna az előzetesen kiválasztott legjobb 24 játékos (férfiak-nők), négy csapatot alkotva vesz részt a katonai kiképzéseken alapuló csapatversenyen. A Magyar Honvédség júniusban indította toborzókampányát „Szeretem, megvédem!” mottóval a területvédelmi ezredekbe. A tartalékosok a szerződés aláírásakor bruttó 150 ezer forint szerződéskötési díjat kapnak, és minden szolgálatban töltött év után bruttó 600 ezer forint rendelkezésre állási díjat, amit havi 50 ezer forintos kiutalásokban kapnak meg.