Óriási botrány a Liszt Ferenc repülőtéren

Több mint 140 utas várakozott majdnem egy napig a Budapest Airport tranzit területén, étlen-szomjan és teljes bizonytalanságban, miután a SunExpress Antalyaba tartó járata nem indult el a tervezett időpontban.

A SunExpress légitársaság Antalyaba tartó járata pénteken délelőtt 11:35-kor kellett volna felszálljon, azonban a gép technikai okok miatt nem hagyta el a földet, és az utasok órákon át vártak a tranzitban. Az indulás időpontját többször is elhalasztották, először 12:00-ra, majd 13:00-ra, később pedig 16:00-ra ígértek újabb tájékoztatást, végül a járatot 2:00-ra, majd 8:00-ra tették át. Az utasok között terhes nők, gyerekek és cukorbetegek is voltak, néhányan pedig gyógyszereik nélkül maradtak, mivel azok a poggyászban voltak. A várakozók chipset, vizet és egy croissant kaptak, majd este fél 8-kor étkezési utalványt adtak nekik, amit azonban egy hamarosan bezáró étteremben lehetett csak felhasználni, ahol a nagy tömeg kiszolgálása problémát jelentett.

A helyzet fokozódott, amikor a dühöngő tömeg miatt a rendőrség is kivonult a repülőtérre. Az utasokat péntek este 23:25-kor kiengedték a tranzit zónából poggyász nélkül, és 4:30-ra kellett visszatérniük a terminálba. A Budapest Airportot megkeresték az üggyel kapcsolatban, de a cikk írásának idején még nem érkezett válasz.

A gép végül szombaton reggel 6 órakor szállt fel, és helyi idő szerint 9 óra 53 perckor landolt Antalyában. A határellenőrzés nem engedhette ki az utasokat, amíg a járatot hivatalosan nem törölték, ami patthelyzetet eredményezett. Az utasok a vállalathoz méltatlannak tartják a járatok törlését, és többen is panaszkodtak a SunExpress légitársaság gyakorlatára az utóbbi időben, például azzal kapcsolatban, hogy előző este törlik a másnap induló járataikat. Az utasok a 19 órás késéssel érkező járat után végül szombaton reggel érkeztek meg célállomásukra.

Varga Gábor légiközlekedési szakértő szerint nonszensz, hogy nem engedték ki az embereket a tranzitból, mivel tudták, hogy a gép csak másnap reggel indul. A szakértő hozzátette, hogy a légitársaságoknak, különösen amikor ilyen hosszú késésről van szó, gondoskodniuk kellene az utasok ellátásáról, és felmerül a kérdés, hogy nem kellett volna-e szállást biztosítaniuk. Az utasoknak a késés miatt a nyaralásuk után kell majd benyújtaniuk a légitársasághoz a kérelmüket, de azért, hogy így bántak velük, külön nem számíthatnak kártérítésre. A jogszabály szerint 3 órán túli késésekért 250-400 euróig járhat kártérítés, de technikai problémák miatt több kúriai döntés szerint nem jár a kárpótlás. A témával kapcsolatban megkerestük a Sun Expresst és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is, ahogy válaszolnak, frissítjük a cikket.