Káosz várható az európai légtérben

Nemzetközi hatása lehet a légiirányítók sztrájkjának, mivel a francia légiirányítók az utolsó pillanatban feloldották ugyan a sztrájkfelhívásukat, de a légitársaságoknak kevés idő áll rendelkezésre az előzetesen törölt járatok újraprogramozására és a menetrend helyreállítására.

A Párizs-Orly repülőtérről, Franciaország második legnagyobb repülőteréről induló vagy oda érkező járatok háromnegyedét előzetesen törölték, a Roissy-Charles-de-Gaulle repülőtéren pedig a repülőgépek 55 százaléka nem száll fel. A déli Marseille-Provence repülőtéren 65 százalék, míg a többi nagy francia repülőtéren a járatok 45 százalékát törölték.

Az SNCTA, a francia légiforgalmi irányítók fő szakszervezete által korábban meghirdetett sztrájk miatt Európában több mint kétezer járatot töröltek csütörtökön, és ezernek az útvonalát változtatták meg, hogy elkerüljék a francia légteret.

A Ryanair légitársaság, amely gyakran bírálja a francia sztrájkokat, háromszáz járatát törölte, míg a Transavia, az Air France-KLM csoport tagja, 198 járatát nem indítja el.

Az IATA, amely több mint háromszáz légitársaságot tömörít, zsarolással vádolta meg a francia légiirányítókat, mondván, hogy követeléseik túlzók.

A légiforgalmi irányítás átalakításáról szóló tárgyalásokon az SNCTA és a DGAC csak az utolsó pillanatban jutott megállapodásra, ami túl késő volt a légitársaságok számára, így már megkezdték járataik egy részének törlését.

A DGAC arra kérte az utasokat, hogy halasszák el az utazásukat, ha lehetséges, és vegyék fel a kapcsolatot a légitársaságukkal, mivel a sztrájkfelhívás feloldása ellenére a tárgyalások késői lezárása és a többi szakszervezettel folytatott tárgyalások befejezésének szükségessége nem teszi lehetővé a fennakadások elkerülését csütörtökön.

Az SNCTA 25 százalékos béremelést követelt a következő öt év alatt.