Elon Musk kirúgta a Tesla teljes marketingcsapatát és válságkezelő intézkedéseket vezet be

A Tesla 40 fős marketingcsapatának minden tagjától megvált a cég, miután Elon Musk úgy döntött, hogy a reklámjaik "túl általánosak". A milliárdos vállalkozó egy év közös munka után hozta meg ezt a döntést.

A Bloomberg információi szerint a Tesla tavaly kezdett el reklámokat futtatni a televízióban, a rádióban, a nyomtatott és az online sajtóban, szakítva ezzel addigi szokásaival. Ez a változás azután következett be, hogy a befektetők felszólították Muskot, hogy fordítson nagyobb figyelmet a marketingre, mivel a márka eladásainak növekedése lassult, és egyre több versenytárs jelent meg a piacon.

Elon Musk a marketingcsapat elbocsátását azzal indokolta, hogy az autógyártó reklámjai "túlságosan általánosak" voltak. A Model 3 egyik reklámfilmjét példaként hozva fel, a döntés hátterében álló kritikát bárki megtekintheti. Emellett a Tesla tervezőstúdiójában és a kaliforniai Hawthorne-ban is jelentős elbocsátások történtek.

A Tesla a közeljövőben új stratégiával készül új vásárlókat vonzani, és javítani szeretné hírnevét, amely nemrégiben pedálhibák miatt visszahívott több ezer Cybertruck esetében sérült. Azonban a vállalat most szembesül a kereslet csökkenésével és a bevétel 9 százalékos visszaesésével az előző évhez képest, ami a részvényre jutó eredmények elmaradását is eredményezte. A negyedéves profit összességében 55 százalékkal lett kevesebb, és a gyártó jelenleg a pozíciók majdnem 10%-át megszünteti.

A Tesla válasza a válságra az elbocsátások mellett olcsóbb elektromos járművek piacra dobása, és az önvezető autók fejlesztésének folytatása. Musk tervei szerint a tulajdonosok akár pénzt is kereshetnek az önvezető autóikkal, amikor éppen nincs rájuk szükségük, hasonlóan az Airbnb és az Uber szolgáltatásokhoz.

Az olcsóbb modellek gyártása jóval az eredetileg megcélzott időpont előtt, 2025 második felében kezdődne, és a Tesla vegyes gyártási folyamatokat vezethet be, amelyek a jelenlegi gyártósorokon készülnek majd a régi és az új eljárások keverékével.

A Tesla továbbra sem ad konkrét előrejelzést az idei kiszállításokra vonatkozóan, de a növekedés ütemének érezhető lassulására számít 2023-hoz képest. Tavaly a Tesla csaknem 38 százalékkal, valamivel több mint 1,8 millió járműre növelte a gyártás kapacitását.

Az önvezető autók fejlesztése terén a Tesla "Autopilot" nevű szoftverének továbbfejlesztett változata, a "Full Self-Driving" egyelőre csak egy asszisztencia rendszer, és a Tesla tárgyalásokat folytat egy nagy autógyárral a fejlett "Autopilot" technológia licencéről. Musk azonban azt is minősítette, hogy az iparág fejlesztési idejét tekintve még egy esetleges üzletkötés után is legalább három évbe telne, mire a rendszer megjelenne egy másik gyártó járművében. A Tesla árfolyama idén 34,8 százalékos mínuszban van.