A szélsőjobboldal vonzereje a TikTokon

A TikTokon megfigyelhető, hogy a szélsőjobboldali politikusok ügyesen használják a közösségi média eszközeit, hogy vonzóvá tegyék magukat a fiatalabb szavazók számára, ami aggodalmakat kelt a 2024-es európai választások kapcsán.

A politikai spektrum szélsőségei, mint a szélsőbal és a szélsőjobb, egyre inkább a fiatalabb generációk – a tinédzserektől a harmincas éveikben járókig – figyelmét igyekeznek megragadni. E pártok felismerték a közösségi média, különösen a TikTok erejét, és aktívan használják a mémeket és trendeket, hogy növeljék támogatottságukat ebben a demográfiai csoportban. Az Arte által közölt információk szerint a szélsőjobboldali politikusok különösen ügyesek ebben a területen.

Ez a tendencia felerősítheti azokat a félelmeket, hogy a közelgő 2024-es európai választásokon egy jelentős jobboldali elmozdulás következhet be.

Az Arte hírműsora, amely ezt a jelenséget bemutatta, egy európai médiapartnerség részeként jött létre, melyet többek között a spanyol El País, a lengyel Gazeta Wyborcza, az olasz Internazionale, a görög Kathimerini, a belga Le Soir és a magyar Telex is támogat. A műsor nyolc nyelven érhető el, köszönhetően az „Európai médiaplatformok” előkészítő intézkedés által nyújtott uniós támogatásnak.