Európa legkelendőbb autói

Az európai autópiac az év első két hónapjában növekedést mutatott, azonban márciusban csökkenést regisztráltak az EU-ban, ami az év első ilyen hónapja volt. Magyarországon az elektromos autók támogatási programja jelentősen növelte az eladásokat, míg az EU-s szinten a benzines és dízeles autók maradtak a legnépszerűbbek, de a hibridek egyre nagyobb teret hódítanak.

Az európai autópiac márciusi teljesítménye

Az Európai Unióban márciusban 5,2 százalékkal kevesebb autót értékesítettek, mint az előző év azonos időszakában, ami részben a húsvéti szünet időzítésének is köszönhető. A négy legnagyobb autópiac - Németország, Spanyolország, Olaszország és Franciaország - mindegyike csökkenést mutatott. Ennek ellenére az év első negyedévében még mindig 4,4 százalékkal több autót adtak el, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A hibridek előretörése

A hibridek piaci részesedése márciusban 29 százalékra nőtt, míg a plug-in hibrideké 7,1 százalék, a teljesen elektromos autóké pedig 13 százalék volt. A benzines autók eladásai 10,2 százalékkal, a dízeleseké 18,5 százalékkal csökkentek. A hibrid-elektromos autók voltak az egyetlen szegmens, ahol növekedést lehetett tapasztalni, 12,6 százalékkal többet értékesítettek belőlük.

Elektromos autók piaci helyzete

A teljesen elektromos autók értékesítése 11,3 százalékkal csökkent márciusban, így a piaci részesedésük 13,9 százalékról 13 százalékra esett vissza. Belgium és Franciaország növekedést mutatott, míg Németországban jelentős csökkenés volt megfigyelhető. Az első negyedévben azonban összességében 3,8 százalékos növekedést értek el az elektromos autók értékesítésében.

Magyarország autópiaca

Magyarországon márciusban 12,2 százalékkal több autót adtak el, mint a tavalyi év azonos hónapjában. A hibridek népszerűsége kiemelkedő, hiszen már minden második eladott autó ebbe a kategóriába esik. A teljesen elektromos autók értékesítése 80,6 százalékkal nőtt, míg a hibrideké 43,1 százalékkal. A kormány elektromos autós támogatási pályázata jelentősen hozzájárult az értékesítés növekedéséhez.

Márkák és modellek

A Volkswagen 24,3 százalékos részesedéssel vezeti az EU-s piacot, de márciusban 9 százalékos csökkenést szenvedett el. A Stellantis csoport értékesítése 12,6 százalékkal esett vissza, míg a Renault csak 2,1 százalékos csökkenést mutatott. A japán márkák, mint a Toyota, Nissan és Suzuki jelentős növekedést értek el. A prémium szegmensben a Mercedes-Benz állt ellen a legjobban a piaci visszaesésnek, míg a Tesla értékesítése 30,4 százalékkal zuhant márciusban.