Mint arról több cikk is megjelent a választások alatt és után, a kormányközeli Megafon „társulat”

több mint egy milliárd forintot költött Facebook hirdetésekre.

Persze, ahogy többször is nyilatkozták, nem a kormány támogatta őket  - azaz Te, átlag adózó, hanem „mikro” adományokból sikerült produkálniuk ezt az óriási teljesítményt.

Oké. Csináljunk úgy, hogy elhisszük. Ha elhisszük, akkor azonban sok alapítványnál sírják el magukat, hogy miért nem őket támogatja a köz „mikró” milliárdokkal.

A jó nevű közösség eredetileg azért jött létre, mert – elvileg a baloldal túlságosan uralta a közösségi médiát, és állandóan csak azok a szánalmas libsik halhatták a hangjukat, és bizony választásokat már nem a való világban elkövetett tettekkel kell nyerni – hanem a ~fészbúkon.

Legalábbis Megafonék szerint.

Így égető volt jobboldali megmondóembereket egy zászló alá terelni.

Bárki tartozhat közéjük, bárki jelentkezhet, aki úgy érzezi, jól megmondaná a tuti – termesztésen csak jobbosan, ám toborzási szövegeikben kissé elveszik az ember.

Nehéz eldönteni, hogy valami szektához hívnak csatlakozásra, avagy koppintva a 300 spártait, online hadsereget szeretnének létrehozni, akik kirántott karddal, első sorból kaszabolják a más véleményen lévő honfitársaikat.

Már sokszor elmondtuk, az a célunk, hogy megtaláljuk és felerősítsük a nemzeti hangokat a neten. Nehéz csata ez, mert ellenfeleink globálisan küzdenek, ezért sokszoros túlerőben vannak. Mögöttük áll a nyílt társadalom egész hálózata végtelen anyagi forrásokkal és profi kiképzőkkel….”

Ijesztően hangzik már ez a pár mondat is tőlük, hiszen egyértelmű, hogy ellenséget látnak minden olyan emberben, akinek az álláspontja nem egyezik az övükével. (Mert ugye attól még ellenség lehet valaki, aki adózik, és sanszosan őket is támogatja. Akaratán kívül.)

Képzéseket (kiképzéseket?) tartanak katonáik számára, ahol mindössze négy nap alatt ígérik a mennybe menetelt, profi szintre emelve a hozzájuk jelentkezők tudását az alábbi témákban:

  • melyek a legújabb trendek Facebookon, YouTube-on, Instagramon
  • a közösségi média szövegírás és történetmesélés technikáit
  • a profi kép- és videó nyersanyag készítést
  • képek, infografikák, mémek szerkesztését
  • a videóvágás és videó utómunka módszereit
  • a kríziskommunikáció eszközeit
  • miként szerezhetsz sokkal több követőt
  • hogyan hirdess célzottan és hatékonyan
  • elemezni az oldalaid és bejegyzéseid teljesítményét

Magyarán, négy nap alatt gyorstalpalót kaphatsz olyan dolgokból, aminek a tanulási ideje, alaphangon, egyesével is több hét, hónap, de ha naprakész akarsz lenni, akkor folyamatos tanulás. Nyilvánvalóan elhisszük nekik, hogy tudnak ebben segíteni, hiszen

a vezetők egészen Amerikáig mentek, hogy megtudják, hogyan kell ezt jól csinálni.

Itt álljunk meg egy kicsit…

Miként szerezhetsz sokkal több követőt? Hogyan hirdess célzottan és hatékonyan?

Tisztán látszik, hogy a Megafon a „kisembereknek” kiabál, akiknek tulajdonképpen fogalmuk sincs, hogyan is működnek a közöségi oldalak. Ugyanis a szakembereket becsapni nem lehet, hiszen ők pontosan látják / tudják azt, hogy ahány millió bele lett pumpálva 1-1 élharcos oldalába, a követők száma nem tükrözi az eredményeket, hiszen szép számmal vannak hazánkban olyan civil bloggerek és vloggerek, akik vélhetően töredék pénzből – avagy csak tudásból, sokkal nagyobb bázist tudtak kiépíteni maguknak.

Tehát, ha egy érdemben jól működő rendszer lenne, ezek az közösségi féleületek több 100 ezer emberrel menetelnének.

Igaz, mi igaz, bebizonyították, hogy bárkiből csinálnak első sorban harcoló katonát, a legjobb példa erre „A kopasz oszt” című oldal tulajdonosa, Filep Dávid, aki versíróból lett megmondóember, és nem mellesleg pár éve még egy női magazinnál, párkapcsolati témákban publikált írásokat. A kopasz oszt oldalba a választások alatt, sok millió forintot tettek. Sőt…nagyon sokat. Úgy is fogalmazhatnunk, hogy egy átlagosan kereső magyar, több éves munkájának bére úszott bele pár hónap alatt.

Ez a biznisz bizonyára jobban kifizetődő, mint egy magazinnál irogatni.

Hogy belülről kik azok, akikben fantáziát látnak, azt nehéz megmondani, de tény, hogy nem mindenki váltja be a hozzá fűzött reményeket.

Hétévégén egyik olvasónk hívta fel a figyelmünket egy bizonyos BogiBeleáll elnevezésű oldalra, kinek tulajdonosa szintén ontja a kormánypárti postokat, némi „fűszerrel” – úgy mint gúny megszórva. A történet egy bejegyzésből indult, ahol a hölgy (Bogi), a vonaton kihallgatott emberek beszélgetését örökítette, és figurázta ki az oldalán. Olvasónk szóvá tette neki, hogy nem kellene, miszerint belőlük(is) él. Mindezek után „Bogi” letagadta Megafonos mivoltját, de szemfüles olvasónk - aki azóta már tiltva lett az oldalról, hozzászólásai pedig törölve, addigra már készített egy képernyőfotót még áprilisról, ahol a Megafon kötődés megkérdőjelezhetetlen. Ezután jött a helyesbítés, miszerint MÁR nem tartozik közéjük. Ahogy olvasónk fogalmazott, „pont azt csinálja, mint a főnőkei!”. Hazudik, majd, ha tetten érik és tényekkel válaszolnak, menti magát, mert azt hiszi, hogy ez elég, a másik meg hülye! Hogy Bogi nem kapott elég pénzt, mert nem láttak benne extrát, vagy nagyon rosszul használja a közösségi médiát, és azért csatázik mindössze 2500 követővel, azt mindenki döntse el saját maga, ha netán az oldalára tévedne. Mint ahogy az is kérdése, hogy miért tagadta le, egy ilyen nagyszerű társasághoz való kötődését…

Vajon ezek a fiatalok, akik most az új kor Petőfijének hiszik magukat, bátran szónokolva az internet népe előtt…, akik segítséggel, előre megírt, kamerába mondott szövegekkel kiabáljak a tutit, pár év múlva is így fognak vélekedni? Meglett emberek általában már tudják, hogy fiatalság, bolondság, sokszor teszünk, mondunk olyat huszonévesen, amit később megbánunk, ám van ahonnan már nem lesz vissza út, és olyan bélyeg sül bele nagyon mélyen a bőrbe, amit nem lehet lerántani egy életen át sem. A Megafon színpada (harctere) pontosan ugyanilyen.

Kép: Megafon hivatalos facebook oldala