A múlt héten pedig a hajdúnánái televizióban Tiba István, a beruházásért felelős miniszteri biztos már az építkezés felfüggesztéséről beszélt. A fideszes politikus úgy véli békeidőben gond nélkül megépülne a tervezett versenypálya, a jelenlegi szituáció azonban átértékeli és felülírja a terveket. Jelenleg a helyi gazdákkal készülnek megállapodásra, felfüggesztés ennek a megtörténte után a kormány dönthet a beruházás felfüggesztéséről. A földeket a kormány a projekt valószínűsíthető felfüggesztés esetén is megvásárolja.

"Nem lennék meglepve, ha ez a döntés születne, és azt hiszem, hogy akik egy picit reálisan gondolkodnak, és egyébként támogatták, örültek a MotoGP-nek, ők is azt mondanák, hogy ebben a helyzetben nem ez a legfontosabb, és nem erre kell költeni, hanem segíteni kell az ország működését" - mondta a politikus.

"Amennyiben a Dorna Sports nem járul hozzá a több éves csúszáshoz, akkor a 600 hektáros területet ipari parkként kívánnák hasznosítani, a korábbi elképzelés erre a célra csak 100-150 hektár volt szánva" - tette hozzá Tiba.

Idén nyáron lesz két éve, hogy Palkovics László innovációs és technológia miniszter bejelentette a magyar kormány 65 milliárdos beruházást tervez Hajdúnánás külterületére, egy korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát. A tervek szerint a pálya alkalmas lenne a világ első számú gyorsaságimotoros versenysorozatának, a MotoGP futamainak befogadására. A verseny jogdíja sem kevés, 10 évre 44 milliárd forintot tesz ki. Több száz hektárnyi termőföldet áldoznak fel a projekt érdekében. A földterületek kivásárlásának ügyével Tiba István, a térség fideszes országgyűlési képviselője lett megbízva. A beruházást a szakértők soha meg nem térülőnek tartják.

Finnországban 2019-ben adták át a KymiRing nevű pályát, amelyhez a finn kormány 6,5 millió euró támogatást adott. Az autó-motorsportok világának egyik legsikeresebb országa 2,3 milliárd forintnyi közpénzzel járult tehát hozzá a projekthez, de ennek feltétele volt magánbefektetők bevonása, a projekt több mint kétharmadát ők finanszírozták. -írta korábban a G7.hu
A gazdasági lap azt is hozzátette, hogy ez a beruházás a tervezett 16 millió eurós költsége végül 25 millió euróig kúszott fel, így a finnek 8,8 milliárd forintból hozták ki a MotoGP-versenyekre alkalmas pályájukat, úgy hogy Finnország a világ egyik legdrágább országának számít. Összegezve a finnek a tervezett magyar költségek kevesebb mint tizedéből kihozták a saját MotoGP-pályájukat. A magyar méregdrága versenypálya költsége mellé vaskos versenyjogdíj megfizetése is járul, így reménytelen bármiféle megtérülésről beszélni. A hasonló pályák éves nyereségét is vizsgálta a lap. A számításuk szerint a magyar pálya költségei kétszáz év alatt térülnének meg, de ebben az esetben a karbantartási és a finanszírozási költségeket nem vették figyelembe.

A beruházás feleslegességét mutatja, hogy a Hungaroring pályája is alkalmas lenne a MotoGP-futamok lebonyolítására, mivel itt már rendeztek versenyt 1990-ben és 1992-ben. Sőt a mogyoródi pálya 25 milliárdos fejlesztési programját részben éppen azért kapta, hogy alkalmassá tegyék ilyen versenyek rendezésére. Erről Gyulay Zsolt 2018-ban nyilatkozott, azt ígérve, hogy 2021-ben a Hungaroringen rendeznek MotoGP-futamot.