Újra teljes vonalon közlekedik a 2-es metró

A 2-es metró csütörtök reggel leállt egy áramellátási hiba miatt, de a probléma elhárítása után újraindult a forgalom. Az eset során az utasokat biztonságosan kimenekítették az alagútból.

Csütörtök reggel egy kapcsolószekrény meghibásodása miatt áramellátási probléma lépett fel a 2-es metró vonalán, amely miatt az egyik szerelvény a Kossuth Lajos tér közelében megállt a nyílt pályán. Az utasokat a biztonsági előírásoknak megfelelően kivezették az alagútból, személyi sérülés nem történt.

A katasztrófavédelem jelentése szerint füst is volt a Deák téri megállóban, de komolyabb baj nem történt. A helyszínre érkező tűzoltók mindenkit biztonságban kivezettek az alagútból.

Szentkirályi Alexandra, a Fidesz budapesti frakcióvezetője szerint az eset a főváros működőképtelenségét példázza. „Szerencsére nem történt katasztrófa, de egy utasokkal teli szerelvény rekedt az alagútban, majd az embereknek gyalog kellett kimenekülniük. Szomorú és sajnálatos, és egy újabb példája a főváros működőképtelenségének” – fogalmazott a politikus.

A budapesti M2-es metróvonal Kossuth Lajos tér és Batthyány tér közötti szakasza a Duna alatt halad át. Az alagút legmélyebb pontja a Kossuth Lajos tér felé haladva, a Deák tér állomástól mintegy 200 méterre található, ahonnan enyhe, 3-5 százalékos emelkedéssel éri el a Kossuth Lajos téri állomást. Az alagút építése során alkalmazott technológia és a biztonsági előírások alapján feltételezhető, hogy az alagút a Duna medre alatt több tíz méterrel helyezkedik el, biztosítva ezzel a szerkezet stabilitását és a vízzárást. Az alagút hossza ezen a szakaszon 365 méter, és építése közel egy évig tartott.

Az eset körülményeinek vizsgálata jelenleg is tart, de a forgalom már újraindult a teljes vonalon, 10 óra után pár perccel.

Mit tehetünk, ha egyszer csak megáll a szerelvény az alagútban? Az infografikán bemutatott részletek segíthetnek eligazodni egy ilyen helyzetben.