Személyi felelősség és rendszerszintű problémák a mentőszolgálatnál
Az Országos Mentőszolgálat személyi felelősséget állapított meg egy budapesti kórházban elvérzett nő ügyében, míg egy egészségügyi elemző rendszerszintű problémákat emleget.
Az Országos Mentőszolgálat közleménye szerint személyi felelősséget állapítottak meg annak a nőnek az ügyében, aki hat órán keresztül várt mentőre egy budapesti kórház krónikus belgyógyászati osztályán, mielőtt elvérzett volna. A nő sürgős átszállításra várt a Honvédkórházba, de a késedelem miatt már nem tudtak rajta segíteni. A belgyógyászati osztályon dolgozó vezető beosztású orvos is sürgette az átszállítást.
A belső vizsgálat szerint a mentésirányító hibázott, amikor nem biztosította időben a mentőautót. Az Országos Mentőszolgálat szerint a felelős munkatárs megsértette a mentésirányítói tevékenységre vonatkozó szakmai eljárásrendet. Az ügy továbbra is vizsgálat alatt áll, és a munkáltatói intézkedések folyamatban vannak.
Kunetz Zsombor egészségügyi elemző azonban úgy véli, hogy nem egyetlen munkatárs hibája okozta a tragédiát, hanem rendszerszintű problémák állnak a háttérben. Szerinte a mentésirányítók nem megfelelően felkészültek, és a magas fluktuáció is hozzájárul a problémákhoz.
"Olyan dolgozók ülnek adott esetben mentésirányításban, akik erre a munkára nincsenek jól felkészítve. Elég magas a fluktuáció ebben a munkakörben. Megfelelő mennyiségű személyezettel lehet ezt a rendszert működtetni. Ehhez az kell, hogy tisztességes bérezése legyen az ott dolgozóknak és tisztességes munkakörülményei" – fogalmazott Kunetz Zsombor.
A nő a mentők kihívása után 7 és fél órával jutott el a Honvéd Kórházba, ahol már nem tudtak rajta segíteni.