EgészségAblak alkalmazás: Félmillió kihasználatlan időpont a szakrendelőkben

Az EgészségAblak alkalmazás bevezetése óta közel félmillió beteg nem jelent meg a lefoglalt vizsgálati időpontjában, ami komoly kihívást jelent az egészségügyi rendszer számára.

Az EgészségAblak alkalmazás július 1-jén indult, és lehetőséget biztosít a járóbeteg-szakrendelések időpontfoglalására. Az alkalmazás népszerűsége ellenére sokan nem mondják le a foglalásaikat, ami miatt közel félmillió időpont maradt kihasználatlanul.

Az alkalmazás fejlesztése lehetővé teszi, hogy a felhasználók összekapcsolják a lefoglalt időpontokat telefonjuk naptárával, így értesítéseket kapnak azokról. Ennek ellenére a páciensek jelentős része nem jelenik meg a lefoglalt időpontokban.

A Belügyminisztérium hangsúlyozza, hogy rendkívül fontos a foglalások lemondása, hogy más betegek is hozzáférhessenek a szabad időpontokhoz. Az alkalmazásban egy gombnyomással lemondható az időpont, de sokan nem használják ezt a funkciót.

Az elmúlt három és fél hónapban közel 2,4 millió foglalás történt, de ebből 441 875 alkalommal a páciensek nem jelentek meg. A lemondások okai nem ismertek, de előfordulhat, hogy a betegek a magánegészségügyet választják a várakozás miatt.

A Belügyminisztérium arra kéri a betegeket, hogy ha nem tudnak elmenni az időpontjukra, legalább mondják le azt, hogy mások is hozzáférhessenek az ellátáshoz. Az új digitális megoldások, mint az EgészségAblak alkalmazás, hozzájárulhatnak a gördülékenyebb és hatékonyabb egészségügyi ellátáshoz.