Villámcsapás érte a Wizz Air gépét, vissza kellett térnie Kutaiszibe

Villámcsapás érte a Wizz Air egyik járatát a grúziai Kutaisziből Prágába tartó útján, emiatt a repülőgép visszatért a kiindulási repülőtérre. Az utasok biztonságban vannak, jelenleg karbantartási ellenőrzést végeznek a gépen.

A Wizz Air egyik repülőgépét kétszer is villámcsapás érte, miközben a grúziai Kutaisziből Prágába tartott. Az utasok a fedélzeten hangos zajt hallottak, és két villám becsapódását érzékelték.

A légiutas-kísérők tájékoztatták az utasokat, hogy a villámvédelmi rendszer megsérült, ezért a járat visszafordult a Kutaiszi repülőtérre, ahol biztonságosan leszállt. A Wizz Air közleményében megerősítette, hogy a repülőgépen jelenleg kötelező karbantartási ellenőrzést végeznek.

Az utasokat egy helyi szállodában szállásolták el, és szerencsére senki sem sérült meg az incidens során.

A Flightradar adatai szerint az Airbus A321-271NX típusú gép éppen csak elhagyta a repteret, mikor vissza kellett fordulnia. A 6:40-kor induló repülőgép ötven perccel később már újra a földön volt.

A statisztikák szerint általában évi egy-két alkalommal csap bele a villám egy átlagos repülőbe. A villámcsapások általában veszélytelenek az utasokra nézve, sőt, sokszor észre sem veszik azt. A repülők ugyanis Faraday-kalitkaként működnek, ami azt jelenti, hogy az alumíniumból és más vezető fémötvözetből készült géptörzs elvezeti az elektromos töltést, így a fedélzeten tartózkodók védve maradnak. A repülőgépek műszerei csakugyan túlfeszültség védettek, így a villámcsapás legtöbbször nem okoz kárt bennük.

A repülőgépek villámcsapás elleni védelme érdekében a gép testét alumíniumréteg borítja, amely általában sértetlen marad. Az orrkúp azonban, amely a repülő áramvonalasítására szolgál, leeshet, ha villámcsapás éri. Ilyen esetekben a pilóták mihamarabb megpróbálnak leszállni.

Korábban más Wizz Air járatokat is ért már villámcsapás, például június végén a Budapestről Londonba tartó járatot.