Nagy Márton a SZÉP-kártya elfogadásáról tárgyalt a Booking.com képviselőjével

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter találkozott Katerina Shearerrel, a Booking.com közép- és kelet-európai régiós vezetőjével, hogy megvitassák a SZÉP-kártya elfogadását és a szállásközvetítő platform magyar jogszabályoknak való megfelelését.

A találkozón Nagy Márton hangsúlyozta, hogy a Booking.com-nak be kell tartania a magyar jogszabályokat és fogyasztóvédelmi kötelezettségeit. A miniszter külön kiemelte, hogy a szálláshelyek késedelmes kifizetése elfogadhatatlan a kormány számára.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) korábban vizsgálatot indított a Booking.com ellen, és jelentős bírságot szabott ki rájuk a jogsértések miatt. A GVH szerint a Booking.com félrevezető marketingkampányokat folytatott, és szigorú lemondási feltételeket alkalmazott, amelyek terhet rónak a szálláshely-szolgáltatókra.

A magyar turizmus teljesítménye rendületlenül erősödik, az év első 8 hónapjában 5,5%-kal nőtt a vendégéjszakák száma, így 2024-ben is rekord évet zárhat az ágazat. A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform Magyarországon, több mint 22 ezer szolgáltatót jelenít meg, ebből 6 800 budapesti szálláshely.

Nagy Márton arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy fogadják el a SZÉP-kártyát a belföldi foglalások esetében, mivel ez fontos szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában és támogatja a hazai turizmus növekedését. Az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról.

A kormány célja, hogy a digitális SZÉP-kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt.