Az Auchan kivonulása Oroszországból: Két potenciális vevő a láthatáron

Az Auchan, a francia kiskereskedelmi lánc, két és fél évvel az ukrajnai háború kitörése után eladásra kínálja orosz leányvállalatát, és két potenciális vevőt választott ki a felvásárlásra. A döntés mögött az EU szankciói és a külföldi cégekre kivetett adók megemelése áll.

Az Auchan két és fél évig tartotta magát Oroszországban, miután az ukrajnai orosz offenzíva megkezdődött. A francia kiskereskedelmi lánc hivatalosan azért maradt, hogy ne büntesse a helyi lakosságot, de valójában Oroszországot Kína mellett jövőbeli piacának tekintette.

Az EU által Moszkvára kivetett szankciók miatt az Auchan számára tarthatatlanná vált a további működés, ezért a Mulliez-család megkezdte a kivonulást Oroszországból. Az Auchan-csoport két potenciális vevőt választott ki, és a következő hetekben várhatóan véglegesítik az üzletet, amelyre még az orosz hatóságoknak is rá kell bólintaniuk.

Az Auchan 230 üzlettel rendelkezik Oroszországban, amelyből 94 hipermarket és 138 szupermarket. Az orosz piac a cég globális értékesítésének 10%-át tette ki 2022 februárjában. Az eladás oka a külföldi cégekre kivetett adók megemelése, valamint az orosz oligarchák tulajdonolta konkurencia kemény versenye.

A helyi hatóságok jóváhagyása elengedhetetlen az eladáshoz, hogy elkerüljék a Danone és a Carslberg eseteit, amelyek oroszországi eszközeit egyik napról a másikra államosították.

Az Auchan Ukrajnában is jelen van 43 üzlettel, ami jelzi a cég kelet-európai jelenlétének fontosságát. A kivonulás része a vállalat globális tevékenységének átszervezésének, amely magában foglalja a magyarországi tevékenységek visszaszorítását is.