A Meta újra bevezeti az arcfelismerést a Facebookon és az Instagramon
A Meta újra bevezeti az arcfelismerő technológiát a Facebookon és az Instagramon, hogy megakadályozza a csalásokat és segítse a felhasználókat fiókjaik visszaszerzésében.
A Meta három évvel azután, hogy eltávolította az arcfelismerő funkciót a Facebookról, most újra bevezeti azt a közösségi média platformjain, beleértve az Instagramot is. Az új funkció célja, hogy megakadályozza a hírességek arcát felhasználó csalárd hirdetéseket, valamint segítse a felhasználókat fiókjaik gyorsabb visszaszerzésében, ha elvesztették a hozzáférést.
A technológia a hírességek és közszereplők arcát használó hirdetések kiszűrésére szolgál. Ha a Meta rendszerei csalásra gyanakszanak, a hirdetést összevetik az ismert személyek profilképeivel. Ha az arcfelismerő egyezést mutat, a hirdetést törlik. A Meta hangsúlyozza, hogy a hirdetésekből származó adatokat az egyezés ellenőrzése után törlik, és nem használják fel más célra.
A felhasználók számára is új lehetőséget kínál a Meta. Azok, akik elvesztették a hozzáférést fiókjukhoz, most videós szelfivel igazolhatják személyazonosságukat. A videót a Meta összeveti a profilképükkel, és az ellenőrzés után törli azt. A videós szelfiket titkosítják és biztonságosan tárolják, így azok soha nem jelennek meg a Meta platformjain.
Az új funkciókat már elkezdték tesztelni néhány felhasználónál, de az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban még nem indultak el a helyi szabályozások miatt. A Meta abban bízik, hogy 2025-ben globálisan is bevezetheti az újdonságokat.
A 2010-es években a Facebook kifejlesztette a világ egyik vezető arcfelismerő rendszerét – és az egyik legnagyobb ismert adatbázist, ami az emberek arcát a nevükhöz kötötte. Az akkori felhasználók biztosan emlékeznek arra, hogy amikor a fotókat töltöttek fel a Facebookra, az oldal a rendszer segítségével azonosította a képen látható arcokat, és automatikusan javasolta a megjelölendő személyek nevét. A rendszer értesítette a felhasználókat is, ha megjelölték őket mások fotóin.
A funkciót sokáig bírálták adatvédelmi okok miatt, míg végül a Facebook 2021-ben kivezette, és megszüntette a több mint egymilliárd fős adatbázisát is hozzá. Néhány adatvédelemre szakosodott szakértő a mostani újítás miatt is aggodalmát fejezte ki.