Vizsgálat indult a telefonáló buszsofőr ügyében

Egy utas videóra vette, ahogy a 85-ös busz sofőrje vezetés közben telefonál, ami miatt a BKV vizsgálatot indított.

Az eset október 10-én, csütörtökön délután történt a 85-ös buszon Budapesten, amikor egy utas a Kőbánya-Kispest megállóban szállt fel a járműre. Az utas észrevette, hogy a sofőr hosszú perceken keresztül telefonál, miközben csak egy kézzel tartja a kormányt. Többször is felszólította a sofőrt, hogy tegye le a telefont, mondván, "utasok vannak a buszon", de a sofőr csak annyit válaszolt: "És?"

Az utas az Örs vezér téren található buszsofőrök pihenőhelyére ment, hogy panaszt tegyen, de elmondása szerint nem vették komolyan a panaszait, többnyire kinevették. Később az érintett buszvezető is megérkezett a pihenőbe, aki azt mondta, hogy egy kollégája halála miatt kellett telefonálnia. Az utas szerint alig akarták kiengedni a pihenőhelyről, közben pedig élcelődtek rajta. Az utas hangsúlyozta, hogy rendesen megveszi a bérletét minden hónapban, és joga van ahhoz, hogy biztonságban érezze magát az utazás során.

A BKV-hoz fordult a felvétellel, ahol közölték, hogy bár hivatalos bejelentés nem érkezett hozzájuk, haladéktalanul vizsgálatot indítanak az ügyben. A BKV hangsúlyozta, hogy a telefonhasználatot a KRESZ egyértelműen szabályozza, és ha egy járművezető megsérti a szabályokat, az szankciót von maga után. A cég szerint egyedi esetről van szó, és munkatársaikra nem jellemző a hasonló viselkedés. Kiemelték, hogy időszaki oktatásaik során különös figyelmet fordítanak a KRESZ-szabályok betartására minden körülmények között. A BKV mintegy 2000 autóbusz-vezetőt, 300 trolibuszvezetőt, 950 villamosvezetőt és 330 metróvezetőt foglalkoztat.

A BKV közzétette az erről szóló jogszabályt, miszerint:

„A telefonhasználatot a KRESZ egyértelműen szabályozza, és ha egy járművezető a KRESZ-t megsérti, az minden esetben szankciót von maga után, a szabálysértés súlyához igazodva. Ezért társaságunk a szükséges munkáltatói intézkedést megteszi. A BKV mintegy 2000 autóbusz-vezetőt, 300 trolibuszvezetőt, 950 villamosvezetőt és 330 metróvezetőt foglalkoztat. Még ilyen hatalmas létszám mellett is egyedi esetről van szó, a munkatársainkra egyáltalán nem jellemző a hasonló viselkedés. Időszaki oktatásaink során kiemelten foglalkozunk a KRESZ-szabályok minden körülmények közötti betartásával.”