A Suzuki Vitara új vetélytársa: a Dacia Duster tesztje

Az új Dacia Duster, amely a 10 éves Suzuki Vitara vetélytársa lehet, alacsonyabb indulóáron érkezik, és hibrid változatban is kapható, akár 1300 kilométeres hatótávval. A modellt kemény terepen is teszteltük, hogy megmutassa, mire képes.

A Dacia Duster, amely 2010-ben jelent meg először, és azóta több mint 2,4 millió darabot adtak el belőle világszerte, most teljesen megújult harmadik generációjával rukkolt elő. A Renault román márkájának SUV-ja már korábban is vonzó külsővel büszkélkedhetett, de az új modell designja még inkább szemrevalóra sikeredett. A fekvő Y-betétes fényszórók, az új márkaembléma, a minimalista hűtőrács és a maszkulin első lökhárító mind hozzájárulnak a modern megjelenéshez.

A belső térben is érezhető a minőségi ugrás, bár a kemény műanyagok továbbra is jellemzőek. A kormány mögötti 7 colos digitális műszeregység és a sofőr felé fordított 10,1 colos központi kijelző mind kiváló minőségűek. A rendszer Android 12 operációs rendszert futtat, és bár a Here navigáció lassúnak és instabilnak bizonyult a teszt során, ez vélhetően hamarosan javításra kerül.

A Duster különböző felszereltségi szintjei között jelentős különbségek vannak. Az alapmodell manuális klímával és analóg műszerekkel rendelkezik, míg a jobban felszerelt változatokban automata klíma, hathangszórós hi-fi rendszer, vezeték nélküli mobiltöltő, valamint Android Auto és Apple CarPlay támogatás is megtalálható.

A Duster méretei alapvetően nem változtak, de a belső tér mégis tágasabb lett, és a csomagtér mérete is nőtt. Az összkerekes verzió csomagtartója kisebb, de még mindig tágas, és a modellhez kiegészítő szett is vásárolható, amellyel az utastér gyorsan átalakítható kétszemélyes fekvőhellyé.

A Duster hajtáslánca is megújult: a dízelmotorok helyett most már csak benzin- és hibrid motorok érhetők el. A normál hibrid változat 140 lóerős összteljesítményt nyújt, míg a lágyhibrid technika 130 lóerővel és 230 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Az alapmodell egy 1 literes 3 hengeres turbómotorral érkezik, amely 100 lóerős teljesítményt és 170 Nm-es nyomatékot produkál.

A vezetési élményről is kedvezően számoltak be a tesztelők: a kormányzás közvetlen, a fékerő megfelelő, és az utastér halkabb lett. Az összkerekes változatban egyedi menetmód váltó található, amely többféle terepen is megállja a helyét.

Az új Dacia Duster ár-érték aránya továbbra is kiváló. A 100 lovas LPG alapmodell 7,2 millió forintos áron nyit, a 130 lóerős benzines változat 8,4 millió forinttól, míg a hibrid változatok 9,8 millió forinttól kezdődnek. Ezzel szemben a Suzuki Vitara legújabb faceliftes kivitele 600 ezer forinttal magasabb áron nyit.

A Dacia a jövőben további újdonságokkal készül, például a nagyobb, akár 7 üléssel is elérhető Bigster SUV-val, amely további versenytársakat szoríthat majd szorongatásba. A kifutó Duster modellek egy darabig még kaphatók, a 90 lovas benzines alapmodellt 6,5 millió forintért, a 130 lóerőst pedig 7 millió forintért kínálják.