Magyar Péter napszemüvegének árverése 3 millió forintot hozott

Magyar Péter politikus által felajánlott napszemüvege 3 millió forintért kelt el egy jótékonysági árverésen, melynek bevételét egy nehéz sorsú, többgyermekes család kapja meg anyák napján.

A TISZA párt országjárása során Dombóváron egy férfi érdeklődött Magyar Péter napszemüvege iránt, mire a politikus azt válaszolta, hogy az adott időjárás miatt nincs rá szüksége, majd egy közösségi oldalon közzétett videóban tette közzé, hogy a szemüveg 3 millió forintért elkelt.

Az árverés nyilvános volt, de a végeredményről csak most számoltak be. Magyar Péter korábban bejelentette, hogy a "propaganda által" híressé vált napszemüvegét jótékonysági célra ajánlja fel. Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója korábban azzal támadta Magyart, hogy női napszemüveget visel, holott a szemüveg egy uniszex modellnek tűnik.

A licit 10 ezer forintról indult, és egy közösségi média kommentben Magyar jelezte, hogy az ár hamar elérte az 1,2 millió forintot, majd tovább nőtt 2 millióra, végül 2,2 millió forintig emelkedett. Az akció végül 3 millió forintos felajánlással zárult, amit a politikus egy videóban erősített meg.

A befolyt összeget egy Debrecen környéki nehéz sorsú, többgyermekes család fogja megkapni anyák napján, ezzel is segítve őket.

A licitre bocsátott szemüveg tipikusan uniszex dizájnnal került a webshopok kínálatába, jellemzően 40-50 ezer forint közötti áron. A felül szögletes - hexagon - kialakítású, arany színű, műanyag kerettel ellátott, finom vonalú napvédő alkalmatosság füstüvege UV szűrős, de nem polarizált üvegű. Ennek ellenére a forgalmazó mindennapi használatra ajánlja.

A divatguruk szerint egyébként a Ray-Ban neve évek alatt összeforrt pop-kulturával, a vágyott gazdagság és sikeresség egyik szimbóluma lett. A Ray-Ban szemüvegekkel gyakran azonosított hírességek és kulturális ikonok, mint James Dean és Audrey Hepburn, csak tovább erősítették a márka kultikus hírnevét. Története az 1930-as években kezdődött, amikor az Amerikai Légierő megbízásából kifejlesztették a Ray-Ban Aviator elnyújtott ellipszis napszemüveg modelljét, hogy megvédjék a pilóták szemeit a magasban uralkodó extrém fényviszonyoktól. Hétköznapi viselete a Top Gun filmszériák megjelenésével terjedt el, amelyben Tom Cruise és pilótatársai viselték ezt a napszemüveget.