Varázslat a színpadon: Alessandro Serra előadása Budapesten

Egy igazán különleges színházi élményben lehet része a budapesti közönségnek, amikor Alessandro Serra, a kortárs olasz színház egyik legkiemelkedőbb alakja, a 11. MITEM keretében bemutatja legújabb előadását, a Tragédia/Oidipusz éneke címmel.

Az előadások 2024. április 27-én és 28-án kerülnek színre a Nemzeti Színházban, ahol a nézők egyedülálló világpremiert élhetnek meg. Alessandro Serra korábban már bizonyította, hogy a színházi varázslatok nagymestere, és előadásai, mint a Macbettu és A vihar, már korábban is nagy sikert arattak a magyar fővárosban.

Az olasz rendezőt a színházi világ egyik legtehetségesebb alkotójaként tartják számon, aki olyan nagy elődök, mint Gordon Craig, Grotowski vagy Peter Brook nyomdokain haladva, képes üres teret lüktetővé tenni, és világokat teremteni a színpadon. Serra munkásságát az egyszerűség és a közvetlenség is jellemzi, hiszen előadásai az emberi viszonyokat és karaktereket tisztán és érthetően mutatják be, függetlenül a néző műveltségétől vagy nyelvi tudásától.

A rendező előadásai a képek erejével hatnak a közönségre, ami nem meglepő, tekintettel arra, hogy pályafutását fotográfusként kezdte, és csak ezután fordult a szcenográfia felé. A Tragédia/Oidipusz éneke előadásban a grékót, vagyis a kalabriai görög nyelvet használja, zenei hangzás részeként, így a nyelvi megértés nem szükséges a hatás eléréséhez.

A színpad varázsa

Alessandro Serra számára a színpad varázslatos teremtése a hivatása, és ezt a varázst már korábban is megcsillogtatta, például az egy évvel ezelőtti A vihar című előadásában, amely az Avignoni Fesztivál közönségét követően a budapesti nézőket is lenyűgözte.

A Tragédia/Oidipusz éneke előadás több olasz színházi intézmény koprodukciójában jön létre, és a MITEM fesztivál végén kerül bemutatásra. A művész különleges világába való bepillantást nyújtó fotókiállítás is megtekinthető a Nemzeti Színház első emeletén.

Az idei MITEM programjából többek között a Sirály, A lovakat lelövik, ugye?, a Mítikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) és az Anna Karenina című előadások is szerepelnek, amelyekről már korábban írtunk kritikát.