Politikai reklámok a választási kampányban

Egy kereskedelmi médiaszolgáltató, a Magyar RTL Televízió Zrt. jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton kezdődött választási kampányban politikai reklámokat sugározzon.

A Nemzeti Választási Iroda (NVI) tájékoztatása szerint a választási kampány során a jelöltek és jelölőszervezetek népszerűsítésére irányuló politikai reklámok televízióban és rádióban jelenhetnek meg. A nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek politikai reklámokat sugározni, de vállalhatják ezt a feladatot. A határidőig egyedül a Magyar RTL Televízió Zrt. regisztrált a lehetőségre. A helyi önkormányzati képviselők, polgármesterek és az Európai Parlament tagjainak választásán 150-150 percet jelöltek meg a politikai reklámok összesített időtartamára. A jogszabály értelmében a politikai reklámok közzétételének lehetőségét biztosítani kívánó szolgáltatóknak ezt be kell jelenteniük az NVB-nél. A politikai reklámokhoz véleményt fűzni tilos, és a médiaszolgáltatók nem kérhetnek, illetve nem fogadhatnak el érte ellenszolgáltatást.

Az Index hírportál a korábbi évekhez hasonlóan most sem fogad politikai hirdetéseket. Az Állami Számvevőszék honlapján közzétett lista szerint a 24.hu és a Blikk hírportálok a pártok hirdetéseit befogadják, az Index azonban a távolmaradás mellett döntött. Az Origo szintén nem regisztrálta magát a politikai hirdetések befogadására. A közepes és kisebb méretű híroldalak közül többek között a HVG, az ATV.hu, a 444.hu, az RTL, a Magyar Hang és a Népszava is elküldte árjegyzékét az Állami Számvevőszéknek, így ők a június 9-i európai parlamenti és önkormányzati választások kampányidőszakában közölnek majd fizetett politikai hirdetéseket.