Sült krumpli illatú óriásplakátokkal csalogat éttermeibe a McDonald's
A McDonald's gyorsétterem-lánc legújabb reklámkampányában az orrunkat veszi célba, sült krumpli illatával csábítva a járókelőket éttermeibe.
Hollandiában már megkezdődött a McDonald's legújabb reklámjának megjelenése, amely a szaglószervekre hatva próbálja meg csalogatni az embereket a gyorsétterembe. A kampány során az óriásplakátokon nem található sem szöveg, sem kép, sem logó, csupán egy piros vagy sárga egyszínű felület, amelyből a sült krumpli jellegzetes illata árad, és apró lyukakon keresztül terjed.
A reklámokban rejlő innováció abban rejlik, hogy a hirdetőtáblák belsejében sült krumplit helyeznek el, és a beépített ventillátorok segítségével az illatot a járókelők felé fújják. A McDonald's sült krumplijának illata olyan jellegzetes, hogy azt állítólag ezerből is felismeri az ember, és a reklám arra épít, hogy ez az illat az embereket a közeli gyorsétterembe tereli.
Stijn Mentrop-Huliselan, a cég hollandiai marketingigazgatója az AdWeeknek adott nyilatkozatában kiemelte, hogy a szagok sokkal hatékonyabban képesek tiszta és érzelmes emlékeket kiváltani az emberekben, mint a képek. A McDonald's ezzel az új módszerrel szeretné emlékeztetni az embereket arra, milyen jó érzés ellátogatni az éttermeikbe, és abban bíznak, hogy amikor az éttermek közelében elhelyezett installációkból terjedő illat megüti a járókelők orrát, annyira megkívánják majd a gyorskaját, hogy be is térnek majd hozzájuk.
A cég videójában szereplő emberek azonnal ráismertek a gyorséttermek meghatározó illatára, ami alátámasztja a kampány hatékonyságát. „Ez az első reklám, ahol az illat lesz maga a reklám” – összegzik az újítást, amely egyelőre Hollandiában tesztelés alatt áll.