A válaszadók 41 százaléka a visszaesés fő okaként a vásárlóerő csökkenését – a magas infláció, illetve a rezsikiadások növekedése miatti kényszerű spórolást – jelölte meg, további 20 százalékuk az általános piaci bizonytalanságot emelte ki, ami a vásárlókat kivárásra, vagy takarékoskodásra készteti - szemlézte a lap által készített felmérést a 24.hu.

Az online kereskedők egyetértettek abban, hogy a forint brutális gyengülése is negatívan befolyásolta a működésüket. A háború kitörése utáni hetekben készített hasonló felméréshez képest jelentősen, mintegy 34 százalékkal megugrott azon vállalkozások száma, akik áruhiánytól szenvednek.

Közeledünk a karácsonyhoz, ilyenkor a kereskedők már nagyban készülnek. A helyzet pedig a lehető legbizonytalanabb, tele kihívásokkal.

Ez nem csak az év végi ünnepi bevásárlást, hanem a Black Friday-t is veszélyeztetik.

A nagyobb webáruházak 62 százaléka nyilatkozott arról, hogy idén nem készül külön akciókkal a karácsonyi bevásárló időszakot bevezető Black Friday idejére. Örülnek, ha a karácsonyi bevásárlás meghozza a tervezett bevételeket, hiszen a fogyasztói kereslet is mélyrepülésbe kezdett, az emberek érezhetően az olcsóbb termékek felé fordultak, igyekeznek spórolni. 

Hogy látják a jövőt? A vállalkozások borúlátóak: 75 százalékuk szerint a jelenleginél is rosszabb idők jönnek majd, 54 százalék szerint pedig kiemelte, a visszaesés mértéke jelentős lesz.