Jelentős késések és műszaki problémák a MÁV-nál a havazás miatt

A MÁV járatai jelentős késésekkel küzdenek a péntek reggeli havazás és más műszaki problémák miatt, miközben az online jegyértékesítési rendszer is meghibásodott.

A MÁV járatai péntek reggel óta jelentős késésekkel közlekednek, amit a hajnali havazás és különböző műszaki problémák okoznak. A MÁVINFORM több posztban is tájékoztatott arról, hogy a járatok nem indulnak, késnek vagy nagyon késnek. Az okok között szerepel fadőlés, gázolás, járműhiba, biztosítóberendezési hiba, műszaki okok, valamint felsővezetékszakadás Pozsonyban.

A MÁV honlapján egy térképen lehet nyomon követni a járatkéséseket, ahol különböző színű pöttyök jelzik a késések mértékét. A zöld pöttyök az öt perc alatti, a citromsárga a 6-14 perc közötti, a narancssárga a 15-59 közötti, a piros pedig a 60 perc feletti késéseket jelzik.

Az online jegyértékesítési rendszer is meghibásodott, így az Elvira jegyváltási felületen nem lehet jegyet vásárolni. A jegyvásárlás alternatív módjai közé tartozik a MÁV applikáció, a pénztárak, az automaták és a vonatok. A MÁV tájékoztatása szerint a pénztáraknál, automatáknál és a vonatok fedélzetén pótdíj nélkül lehet jegyet váltani. Az online rendszerekben végzett, sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-START megvizsgálja, és intézkedik a többszöri vásárlások esetén az automatikus visszafizetésről.

A Mávinform Facebook-oldalán azt írták, hogy a zárolt összegeket 48-72 órán belül visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára. Amennyiben a jegy az applikációban nem látszik, és az utas a MÁV-START-tól sem kap e-mail értesítést a sikeres vásárlásról, akkor nincs jegye, utazás viszont csak érvényes jeggyel lehetséges. Ha a visszatérítés nem történik meg, a problémát az [email protected] e-mail címen kell jelezni.

A vasúti közlekedésnek nem tett jót a reggeli havazás, ezért a MÁV utasainak érdemes figyelemmel kísérni a közleményeket és a térképes nyomon követési rendszert, hogy tájékozódjanak a járatok aktuális helyzetéről.