Az Allegro belépett a magyar piacra: Kelet-Európa legnagyobb online piactere már elérhető

Október elején a lengyel Allegro, Kelet-Európa legnagyobb e-kereskedelmi piactere, belépett a magyar piacra és elindította magyar weboldalát, az Allegro.hu-t.

Az Allegro 25 éve indult, és mára a régió legnagyobb e-kereskedőjévé vált, amely négy országban több mint 150 ezer kereskedőpartner termékeit kínálja. Az Allegro csoporthoz tartozik a Mall.hu is, amely a GKID 2023-as listája szerint a tizenötödik legnagyobb forgalmú webshop Magyarországon. Az Allegro magyarországi bevezetésével a Mall.hu önálló áruházzá válik az Allegro.hu platformon belül, továbbfejlesztett vásárlási élményt kínálva.

Az Allegro.hu weboldala számos kategóriát ölel át, beleértve az elektronikai cikkeket, lakberendezési tárgyakat, kerti szerszámokat, egészségügyi és szépségápolási termékeket, autóalkatrészeket, könyveket és ruházati cikkeket. A platformon több mint 150 ezer – döntő többségében lengyel – kereskedő található, akik 130-150 millió terméket kínálnak. A vásárlói bázis 2017 óta több mint megkétszereződött, 2023-ban 20 millió vásárlója volt, akik évente közel 450 millió rendelést adnak le az oldalon keresztül.

A magyar vásárlók igénybe vehetik az Allegro Smart! előfizetéses szolgáltatást, amely korlátlan ingyenes kiszállítást és exkluzív ajánlatokat kínál. Az ingyenes próbaverzióban 12 hónapon keresztül nyolc ingyenes kiszállítást kapnak a felhasználók. A próbaidőszakot követően a szolgáltatás évi 5000 vagy havi 1300 forintért lesz elérhető, és ingyenes kiszállítást kínál csomagautomatákba vagy átvételi pontokra 5000 forint feletti rendelések esetén, illetve akár futárszolgálatos kézbesítéssel 9000 forint feletti rendelések esetén.

Az Allegro vásárlói közvetlenül az eladókkal léphetnek kapcsolatba chaten keresztül, és ha nem elégedettek azzal, ahogyan a kereskedő kezeli a panaszukat, az Allegro magyarul beszélő ügyfélszolgálata segít a helyzet megoldásában. A platformon nincs kötelezően megújuló kereskedői előfizetés, és jutalékot is csak a megvalósult eladások után kell fizetni.

Az Allegro csoportnak az idei második negyedév végén 14,9 millió aktív vásárlója volt, és a webshop vásárlóinak száma a teljes régióban meghaladta a 20 milliót, ebből több mint 5 millióan Lengyelországon kívüli felhasználók.

Az Allegro a Kelet-Európa Amazonjaként emlegetett platform, amely 2023-as mérések alapján Európa legnagyobbjának számít az ágazatban.

Amikor a nyár végén megérkeztek az első hírek az Allegro terveiről, Palocsay Géza e-kereskedelmi szakember, a GLS Eastern Europe stratégiai igazgatója úgy kommentálta azokat: az Emag meggyengülésével mások is pozícióba tudtak kerülni, ebből a szempontból az Allegro jó időben léphet be a magyar piacra. A közvetlen versenytársak gazdasági háttere jóval szerényebb, az igazi kérdés az üzletpolitika: ugyanazokat a termékeket kínálják-e majd, mint a Temu, csak drágábban, vagy európai, de Magyarországon csak korlátozottan hozzáférhető márkákat próbálnak majd behozni.