A Skype hirdetésmentes lesz, és a NASA felfedezése az aszteroidáról
A Microsoft váratlan lépésre szánta el magát, és teljes mértékben eltávolítja a hirdetéseket a Skype kommunikációs platformjáról minden platformon, így az asztali számítógépes változatból és a mobilalkalmazásokból is, amit a Neowin szúrt ki. A NASA tudósai pedig fontos információkat tártak fel a Dimorphos aszteroidáról, amelyet a 2022-es DART-küldetés során térítettek el a pályájáról.
A Microsoft termékei gyakran tele vannak hirdetésekkel, de a Skype esetében ez a múlté, mivel a cég úgy döntött, hogy eltávolítja az összes hirdetést az alkalmazásból, ezzel egy "áramvonalasabb" és "kellemesebb" felhasználói élményt kínálva. A változtatás egyelőre a Skype fejlesztői előzetesében figyelhető meg, de a Microsoft megerősítette, hogy ez egy végleges döntés.
A NASA tudósai a DART-küldetés óta vizsgálják a misszióból származó adatokat, amelyek a Dimorphos aszteroida eredetére világítottak rá. A Nature Communications tudományos lapban megjelent öt cikkben tárgyalják a kutatók a Dimorphos és társa, a Didymos geológiáját, amelyek egy bináris rendszerben száguldanak. Az elemzések alapján a Didymos körülbelül 12,5 millió éves, míg a Dimorphos csak 300 ezer éves lehet.
A kutatók szerint a Dimorphos fokozatosan alakult ki, anyagát a szülőaszteroidától kapva, amely a Nap gravitációjának hatására dobta el azt. Ez az információ megerősíti azt az elméletet, hogy egyes bináris aszteroidarendszerek egy nagyobb elsődleges aszteroida maradványaiból jönnek létre. Az adatelemzés segítségével a kutatók remélik, hogy megérthetik, miért volt olyan hatékony a DART űrszonda az aszteroida pályájának megváltoztatásában.
Egy másik innovatív fejlesztés a hajózás területén történt, ahol a Miami Egyetem mérnökei által kifejlesztett modern vitorlák akár 90 százalékkal is csökkenthetik a teherhajók üzemanyag-felhasználását. Ezek az oszlopok a hajókra szerelve jelentős tolóerőt generálnak, ami a henger teljes hosszán érvényesül, és nincs benne forgó alkatrész, így a meghibásodás esélye is csökken. A rendszer további előnye, hogy felszerelhető a már meglévő hajókra is, így nem szükséges új hajókat vásárolni hozzá. Mivel globálisan az üvegházhatású gázok kibocsátásának 3 százalékáért felelős a hajózás, a hajók modernizálásának rendkívül komoly eredménye lehet a globális felmelegedés elleni küzdelemben.