A saját márkás termékek térhódítása a boltok polcain

Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérésének eredményei szerint a saját márkás termékek már nem csak olcsóbbak, hanem gyakran minőségben is megállják a helyüket a gyártói márkás termékekkel szemben.

A kutatásban részt vevő több mint 10 ezer válaszadó közül 52,3%-uk úgy véli, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos a gyártói márkás termékekével. Ezenfelül 14,7%-uk szerint a saját márkás termékek minősége még jobb is lehet, habár csak kis mértékben. Ugyanakkor a válaszadók 33,0%-a érzékeli a kereskedelmi márkás termékek minőségét gyengébbnek, de itt is csak kis mértékű a különbség.

A fogyasztók figyelmet fordítanak a termékek csomagolására is, különösen arra, hogy ki a gyártó. A válaszadók 23,5%-a minden alkalommal, 41,8%-a pedig a legtöbb esetben ellenőrzi a gyártó nevét a csomagoláson.

Az élelmiszerek terén a saját márkás termékek a legnépszerűbbek, de a háztartási vegyiáruk is előkelő helyet foglalnak el a preferenciák között. A kozmetikai termékek, ruhaneműk, háztartási eszközök és a barkács termékek a középmezőnyben helyezkednek el, míg a kertápolási termékek, elektronikai eszközök és bútorok kissé lemaradva követik őket.

Az élelmiszerek közül a tejföl és a tej vezeti a TOP 10-es listát, melyet a felvágott, az étolaj, a sajt, a joghurt, a túró, az ásványvíz, a liszt és a fagyasztott zöldségek követnek. A lista első két helyezettje kiemelkedik, de a középmezőny is szoros.

A kutatás eredményei alapján a válaszadók kétharmada gondolja úgy, hogy a saját márkás termékek minősége azonos vagy jobb, mint a gyártói márkás termékeké. Ez jelentős üzenet a kereskedelmi láncok és a gyártók számára egyaránt.