A Netflix agresszív stratégiával szünteti meg reklámmentes csomagját és emeli az árakat

A Netflix elkezdte végrehajtani a korábban bejelentett változtatásokat, amelyek keretében több országban megszünteti a legolcsóbb reklámmentes csomagját, és az előfizetőknek vagy az olcsóbb, hirdetéseket tartalmazó, vagy a drágább, hirdetésmentes Standard csomagra kell váltaniuk.

A változtatások Ausztráliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Kanadában és Németországban érintik a legolcsóbb reklámmentes csomagot. Az Egyesült Királyságban és Kanadában élő Netflix felhasználók a Redditen arról számoltak be, hogy értesítést kaptak a szolgáltatótól, miszerint július 13-tól megszűnik az eddigi legolcsóbb reklámmentes előfizetési modell. Magyarországon még Alap néven elérhető ez a csomag. A Netflix ezzel szemben nem követi a megszokott gyakorlatot, miszerint a meglévő előfizetők még évekig megtarthatják a kivezetett csomagokat, hanem júliusban egyszerűen megszünteti a meglévő ügyfelek előfizetéseit.

Az Egyesült Államokban az új hirdetéses alapcsomag ára 6,99 dollár, míg a megszűnő hirdetésmentes verzióé 9,99 dollár volt. A Standard csomagért havonta 15,49 dollárt kell fizetni. A hirdetéses előfizetői modell 2022 novemberében indult útjára, és a vállalat számára mentőövnek bizonyult, miután 2022 végén lesújtó bevételei voltak annak következtében, hogy a világjárvány kései napjaiban egyre kevesebb előfizetője volt, miközben egyre több tartalmat rendelt be.

Magyarországon a Netflix változtatásai késve érkeznek, így a reklámokkal ellátott, olcsóbb csomag még nem jelent meg, és a várható érkezéséről sincs pontos információ. Addig is a hazai kínálat változatlan marad: az alapcsomag havi 2490 forint, a Full HD-s Standard csomag 3490 forint, míg a 4K-s Prémium csomag 4490 forintba kerül. A cég idén májusban 40 millió előfizetővel rendelkezett, az új rendszerben pedig minden előfizető 70,44 dolláros éves reklámbevételt hoz a konyhára.