A Lidl disznózsíros salátája 9GAG-en is hódít

A magyar Lidl üzletekben történt egy sajátos eset, amikor a vásárlókat disznózsírral kínálták az olívaolaj helyett, ami nemzetközi hírnevet szerzett a 9GAG-en.

Néhány mozzarella sajt karika, paradicsom és friss bazsalikomlevél disznózsírral megkenve – ezek a hozzávalók kerültek a magyar Lidl vásárlók figyelmébe, amikor a szupermarketlánc egy különleges ajánlattal lepte meg őket április 8-án. A salátákhoz javasolt disznózsír használata gyorsan elterjedt a közösségi médiában, és a történet hamarosan a 9GAG-en is megjelent.

A Lidl által kiadott tájékoztató cetli angol fordításban is elérhetővé vált, így a nemzetközi közönség is megismerhette a magyarok állítólagos disznózsír-predilekcióját. A Lidl válaszában elismerte, hogy a helyzet akár egy áprilisi tréfának is beillene, de valójában egy jogszabályi kötelezettség teljesítése állt a háttérben. A beszállítói problémák miatt nem tudták biztosítani az olívaolajat az akciós időszak teljes tartamára, ezért a törvény által előírt helyettesítő terméket, jelen esetben a sertészsírt kellett felkínálniuk.

A jogszabályok meghatározzák az akciós termékek rendelkezésre állásának mennyiségét is, és a Lidl úgy találta, hogy a „olajok/zsírok/margarinok termékkategóriában” a sertészsír a megfelelő mennyiségben áll rendelkezésre a raktárkészletük alapján. Ennek eredményeként számos árérzékeny magyar vásárló kénytelen volt zsíros salátát fogyasztani.

A cikk végén megjegyzik, hogy a zsír fogyasztása valójában nem olyan egészségtelen, mint azt korábban hitték, és különösen jó zsírban sütni. Azonban a salátára kenve ez kevésbé tűnik vonzó ötletnek – legalábbis elsőre. A Lidl esete bizonyítja, hogy a kreatív megoldások és a humoros kommunikáció képes nemzetközi figyelmet is kiváltani.