Vitézy Dávid a Sziget-jegyek kedvezményével csábítja a fiatal szavazókat

Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt a Sziget Fesztivál jegyárainak kedvezményezésével kívánja vonzóbbá tenni a rendezvényt a fiatalok számára. A tervek szerint minden 30 év alatti budapesti legalább 30 százalékos kedvezményt kapna a napijegyek árából, amennyiben ő lesz a város vezetője a júniusi polgármester-választások után.

A politikus a Sziget Fesztivál legújabb fellépőjének, Kylie Minogue-nak a bejelentése napján osztotta meg terveit egy Facebook-videóban, ahol lelkesedését fejezte ki a fesztivál iránt. Vitézy szerint a Sziget Fesztivál egy olyan budapesti brand, amely összeköti a különböző generációkat, ezért is tartja fontosnak a Hajógyári-szigettel, a fesztivál helyszínével kapcsolatos hosszú távú megállapodás megkötését.

A kedvezményes jegyárak mellett Vitézy programjában szerepel a fesztiválhoz vezető K híd felújításának "régóta halogatott" megvalósítása is, amely a főváros tulajdonában lévő Hajógyári-sziget infrastruktúrájának fejlesztését célozza. A főpolgármester-jelölt a kampánynyitóján ismertette programjának legfontosabb elemeit, amelyek között a fiatalok számára elérhetőbbé tett Sziget Fesztivál is szerepel.

A Sziget főszervezője reagál

Kádár Tamás, a Sziget Szervezőiroda vezetője Vitézy Dávid felvetésére reagálva elmondta, hogy a Sziget évente jelentős összegeket fizet Budapest kasszájába bérleti díjként, és a fesztivál jelentős turisztikai vonzerőt képvisel a város számára. Kádár szerint a Sziget hozzájárul Budapest jóhírének terjesztéséhez, és a látogatók számos élménnyel térnek haza.

Kádár kiemelte, hogy a Sziget Szervezőiroda igyekszik jó gazdája lenni a Hajógyári-szigetnek, folyamatosan karbantartva és fejlesztve annak infrastruktúráját, valamint védve a természeti értékeit. A főszervező nyitottságát fejezte ki a városvezetéssel kötendő, a látogatók számára előnyös megállapodások iránt, és megemlítette, hogy a K-híd felújítása is bekerülhetne a tárgyalások során egy lehetséges egyezség részeként.

Kádár Tamás hozzátette, hogy a Sziget nem csak a nemzetközi, hanem a hazai közönséget is sikerült megtartani és növelni, többek között különböző kedvezményekkel, mint az elővételes jegy, diákjegy, és részletfizetési lehetőség. Emellett kiemelte, hogy a legtöbb elővételes jegy Magyarországon kelt el, és az arénakoncertek átlagáránál nem drágább napijegyeket hagyományosan a magyar közönség vásárolja, így összlétszámát tekintve a magyar közönség a legnagyobb a nemzetközi mezőnyben.

A főszervező azt is elmondta, hogy a Sziget évente több mint 200 millió forint bérleti díjat fizet Budapestnek a Hajógyári-szigetért, viszont komoly turisztikai attrakciót kap a főváros, amelynek számszerűsíthetőek a gazdasági hatásai. „Mindemellett igyekszünk jó ‘gazdája’ lenni a Hajógyári-szigetnek, folyamatosan karbantartva és fejlesztve infrastruktúráját, védve természeti értékeit, nyom nélkül és megújulva visszaadva azt a budapestieknek” – tette hozzá.